פיתוח חדש מאפשר להזיז בתים על צירם לפי מיקום השמש

בית בתנועה: הכירו פיתוח חדש שנחשף לאחרונה באירופה ומיועד בעיקר לבתים בהם מותקנים פאנלים סולאריים אבל לא רק - ומאפשר לסובב את הבית על צירו בהתאם למיקום השמש בשמיים

התקנה של פאנלים סולאריים על הבית יכלה להקטין משמעותית את חשבון החשמל שלכם, אלמלא העובדה שבמרבית היום הפאנלים הנייחים לא היו מנצלים בצורה יעילה את קרני השמש. אם, לעומת זאת, הבית שלכם היה משנה את כיוונו בהתאם למיקום השמש, ממש כמו חמניות, ההתקנה של פאנלים סולאריים הייתה משתלמת הרבה יותר.

זה הרעיון שעומד בבסיסו של Casas em Movimento, ובתרגום חופשי - בתים זזים, חברה מפורטוגל שהחליטה ליישם פטנט שפותח במחלקת האדריכלות של אוניברסיטת פורטו.

הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת לגוף הבית להסתובב על צירו בזווית של עד 180 מעלות ולגג לשנות כיוון בהתאם למיקום השמש עד לזווית של 60 מעלות. הבית מבצע סיבוב במשך 9 עד 12 שעות, תלוי בעונה, כאשר ניתן לבצע סיבוב שלם ב-12 דקות באמצעות אפליקציית מובייל ולהציב את הבית מול הנוף החביב עליכם.

הבית המסתובב מסוגל להפיק 25 אלף קילו וואט של חשמל בשנה, כאשר האנרגיה הדרושה להפעלה שלו במשך יום שלם, שווה להפעלת 6 נורות 60 וואט במשך שעה אחת.

ה-Casas em Movimento ניתן להובלה והרכבה בקלות ובמהירות ללא יסודות בטון, והוא צפוי לצאת לשיווק בעתיד הקרוב.