ילדת אומנה: סיפור ישראלי יוצא דופן שלא שומעים כל יום

מחיים בשכונת מצוקה עם אמא מכורה לסמים שיצאה ונכנסה כל חייה לבית הסוהר, ועד הקיבוץ הדתי והרגע ששינה את חייה ■ צפו בסיפורה המרגש של סיוון תמרי, שהפך לסרט יוצא דופן

בשבוע שעבר עבר בקריאה שנייה ושלישית חוק האומנה ,רק למי שלא בקיא במושג נאמר כי אומנה היא מצב שבו שירותי הרווחה סבורים כי ילד או ילדה נמצאים בסיכון בהשגחת הוריהם ולכן הם נשלחים למשפחה אחרת עד שמצב המשפחה הביולוגית ישתפר. החוק החדש מעגן לראשונה את אחריות המדינה למערך האומנה ומסדיר מנגנונים של רישוי, פיקוח והכשרה למשפחות ולילדי האומנה. תחום שעד היום לא היה מוגדר ומוסדר והמשפחות מצאו את עצמן לבד במערכה.

בעקבות חוק זה יצאנו לפגישה אישית וחושפנית במיוחד עם סיוון תמרי שמואל, דוגמא לילדת אומנה שנולדה לאם נרקומנית. היא  החליטה להפוך את סיפור חייה לסרט " אסירת תודה" שהוקרן בערוץ 10 ובסנימטקים, סרט המתעד את תהליך השיקום של האם ואת החוויה האישית של סיון כילדת אומנה.

בגיל 5 הועברה סיון למשפחת אומנה בקיבוץ שדה אליהו. כך עשתה את המעבר מרחובות שכונת המצוקה שטרן בירושלים למדשאות שדה אליהו, קיבוץ דתי יקי, בעמק בית שאן.

 

סיון ואמה כוכבה מנהלות היום אורח חיים עצמאי לחלוטין, סיון שעבדה עד לאחרונה כמפיקת טלוויזיה עזבה הכל ועברה לחיות בכפר יחזקאל עם בן זוגה.