חיל הים הצרפתי אפשר השבוע לכתבי פארנס 24 הצצה נדירה לאחד מכלי המלחמה העוצמתיים ביותר שלו - נושאת המטוסים שארל דה גול. מדובר בספינה שאורכה 262 מטר, המפעילה כ-40 כלי טיס ומשרתים עליה לא פחות מ-2,000 אנשי צוות - לא בדיוק סטי"ל מדגם סער 4.5 של חיל הים הישראלי.
על השארל דה גול ישנה טייסת של 10 מטוסי רפאל, כאשר כל אחד מהם מסוגל לשאת חימוש במשקל של 9.5 טון על 13 נקודות נשיאה שונות לטווח של 3,700 ק"מ. בדרך כלל, הם יוצאים למשימה עם פצצות חכמות, טילי שיוט וגם טילי אוויר-אוויר ליתר ביטחון.
רק כדי לסבר את האוזן, נציין שכל שעת טיסה של המטוס הזה עולה כ-30 אלף אירו. זהו מטוס קרב רב משימתי המסוגל לפעול לאורך כל שעות היממה ובכל מזג אוויר. לא סתם הוא נחשב לפאר היצירה הצרפתית ולאחד ממטוסי הקרב הטובים ביותר בעולם.
לצד זה, פועלת טייסת קרב נוספת שמפעילה מטוס ישן יותר מסוג סופר אטנדר, אבל תהיו בטוחים שגם זה יודע לעשות את העבודה. המטוס הזה נכנס לשירות ביוני 1978, והוא השתתף במשימות תקיפה בקוסובו, אפגניסטן, לוב ועכשיו גם נגד דאע"ש. אמנם יש לו יכולת חימוש צנועה יותר, עד 2.1 טון של פצצות, חכמות לרוב, אבל גם טילים במשקל הזה עושים לא מעט צרות. הטווח של המטוס הזה על פי הצרפתים מגיע ל-1,800 ק"מ, אבל כמו הרפאל, זה לא מדד משפיע משום שהם מתדלקים באוויר.
מלבד זאת, השארל דה גול נושאת גם מטוסים שמיועדים לתדלוק באוויר, מסוקים ומטוסי בקרה וריגול כדוגמת ההוקאיי, שמשוגר כ-30 דקות לפני כל מטוס קרב. כ-40 כלי טיס בסך הכל נמצאים על סיפונה של השארל דה גול, וככל הנראה, פועלים ממנה גם כוחות מיוחדים של צבא צרפת. לכל זה תוסיפו, כמו בארה"ב, את העובדה שהיא לא פועלת לבד, ולמעשה מדובר בקבוצת קרב שכוללת גם ספינות טילים, צוללות ועוד כמה כלי שיט מעניינים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.