מחזיקי האג"ח דורשים מכצמן וסגל להבטיח תשלום 270 מ' ש' כלפיהם

מחזיקי אג"ח של קבוצת דורי טוענים: "דומה כי מכירת השליטה בוצעה באופן חפוז ובלתי אחראי, תוך אדישות מופגנת לפגיעה בבעלי העניין בחברה, לרבות במחזיקי האג"ח"

חיים כצמן / צילום: יונתן בלום
חיים כצמן / צילום: יונתן בלום

מחזיקי האג"ח של קבוצת הנדל"ן דורי   ממשיכים לנקוט צעדים בניסיון להבטיח את תשלומי החוב כלפיהם, בהיקף של כ-270 מיליון שקל. עתה החליטו נאמני האג"ח לפנות לבעלי השליטה הקודמים בדורי - חיים כצמן ודורי סגל, שהחזיקו בה באמצעות גזית גלוב - בדרישה להבטיח את התשלומים.

במכתב ששלחו הנאמנים באמצעות עוה"ד גיא גיסין ועדי פיגל, הם טוענים כי "כצמן וסגל, וכן כל נושאי המשרה שפעלו מטעמם או לבקשתם בחברה או בדורי בניה (החברה הבת של קבוצת דורי, א' ל'), אחראים לכאורה ביחד ולחוד לתשלום כל החוב למחזיקי האג"ח שהונפקו על-ידי החברה".

בהתאם לכך דורשים המחזיקים מכצמן ומסגל "להעמיד בטוחות בהיקף מספק על מנת להבטיח את תשלום מלוא החוב למחזיקי האג"ח".

"כל זאת", הם מוסיפים, "מבלי לגרוע מכך שכל חוב הקיים בחברה כלפי כצמן וסגל הנו נחות ונדחה לאחר כל חובות החברה לנושיה, לרבות לחוב כלפי מחזיקי האג"ח, ולא כפי שהתיימרו כצמן וסגל להכתיב לחברה".

השליטה בקבוצת דורי עברה לאחרונה לידי איש העסקים עמוס לוזון, בעסקת בזק שבמסגרתה רכש לוזון את המניות מידי קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב תמורת פחות מ-10 מיליון שקל. זאת לאחר הפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים שרשמו קבוצת דורי והחברה הבת דורי בניה, ולאחר הזרמות עתק של כ-750 מיליון שקל שביצעה גזית גלוב כדי למנוע את קריסתן. מכירת הבזק עוררה חוסר ודאות לגבי עתיד האג"ח שהנפיקה קבוצת דורי בשתי סדרות, הנסחרות כיום בתשואות של 13% ו-24%, המשקפות את החששות בקשר לעתיד החובות.

לצד הדרישה מכצמן ומסגל, הנאמנים מציינים במכתב כי התנהלות השניים במסגרת המכירה מעלה את האפשרות להפרת חובת ההגינות החלה על בעל שליטה והחובות לפעול בתום לב ובדרך מקובלת, זאת בהתאם להגדרות חוק החברות. במכתב ששלחו כעת לכצמן, לסגל, לחברת גזית גלוב ולנושאי המשרה, בה טוענים המחזיקים, כי "דומה כי מכירת השליטה בוצעה באופן חפוז ובלתי אחראי, תוך אדישות מופגנת לפגיעה בבעלי העניין בחברה, לרבות במחזיקי האג"ח".

כמו כן הם מציינים, כי "מכירת השליטה בחברה בוצעה אף תוך התעלמות מופגנת מהחשיפה המיידית שנוצרת כתוצאה מכך לחברה ולחברות בשליטתה, להעמדה לפירעון מיידי של חובות של נושים שונים, ביטול או אי הארכה של מסגרות אשראי, ובכלל זה לאור קיומן של עילות להעמדה לפרעון מיידי של חובות, במקרה של שינוי שליטה".

עו״ד גיורא ארדינסט, בא כוחה של גזית גלוב, מסר בתגובה: "קראנו את המכתב שנשלח בשם מחזיקי האג"ח של קבוצת דורי בתמיהה רבה, שכן נראה שמושכלות יסוד בדיני תאגידים נשכחו מכותבי המכתב. נדמה כי מי שפעל בחוסר תום לב על מנת להכשיל הצעת רכש נדיבה, מצר עתה על הצעדים בהם בחר לנקוט והוא מנסה למצוא כתובת כלשהי להפנות אליה את הטענות אשר ראוי היה כי יפנה אל עצמו. הניסיון לשרבב את שמם של גזית גלוב, מנהליה ובעלי השליטה בה למחלוקת שבין קבוצת דורי למחזיקי האג"ח שלה, הינו ניסיון מלאכותי ומגושם אשר לא יצלח."