צפו: כך זה נראה כשצוללת גרעינית משגרת טיל חדשני

הצוללת הגרעינית החדשה ואחת המתקדמות בעולם היום, ה-HMS Artful, ירתה בהצלחה טיל טורפדו באמצעות טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת לאתר ולנטרל כמעט כל מטרה בתנועה ■ כך זה נראה

צוללת בריטית, טורפדו עם "מוח", HMS Artful, צבא בריטניה / צילום: וידאו
צוללת בריטית, טורפדו עם "מוח", HMS Artful, צבא בריטניה / צילום: וידאו

הצוללת הגרעינית החדשה והמתקדמת ביותר של הצי הבריטי, ה-HMS Artful, ירתה בהצלחה טורפדו באמצעות "מוח" שמשתמש במגוון רחב של סנסורים על מנת לאתר ולנטרל מטרה שהייתה בתנועה.

על פי משרד הביטחון הבריטי, הצוללת ששוקלת יותר מ-8,000 טון, השתמשה במערכת בשם Command Combat על מנת לבצע אינטגרציה של נתונים שהגיעו ממגוון סנסורים וכך לאתר את המטרה ולנטרל אותה באמצעות נשק לאימונים.

המערכת שעוצבה ופותחה על ידי BAE Systems וחברות נוספות מוגדרת כדבר הבא בתחום הטכנולוגיה של עיבוד מידע בשדה הקרב. היא משלבת רכיבים קיימים שעברו שדרוג וסנסורים מיוחדים שמסוגלים לאתר גם את המטרות השקטות והחמקניות ביותר על מנת ליצור לצוללת "מערכת עצבים" שמהווה סביבה ממוחשבת אחת במקום מספר מחשבים שאינם קשורים אחד בשני.

מעבר לעיבוד המהיר של מידע והיכולת לשלוט ישירות בסנסורים ונשקים, המערכת חוסכת גם לא מעט מקום בצוללת. צוללת HMS Artful הועברה לצי הבריטי בדצמבר האחרון, וביולי הקרוב, אחרי שתעבור סדרה של צלילות אימון, היא תיכנס לפעילות מבצעית.