הנפט זינק בכ-5% מעל 40 דולר לחבית

מפיקות הנפט הגדולות בעולם צפויות להיפגש החודש, ובשוקי הסחורות צופים כי המדינות יפעלו להקפאת תפוקת הנפט, מה שילחץ את המחיר כלפי מעלה ■ במקביל, היקף פוזיציות הלונג על הנפט זינק בחדות

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחירי הנפט העולמי ממשיכים לעלות, והיום (ב') מחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה לרמה של יותר מ-40 דולר לחבית. בשווקים הפיננסים מעריכים כי במחצית השנייה של החודש ייפגשו נציגים של מרבית המדינות המפיקות נפט ויחליטו על צמצום התפוקה, מה שילחץ את המחירים כלפי מעלה.

המסחר בשוק הסחורות נפתח היום כשהנפט ממשיך בראלי של שלושה שבועות כשהסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שתפוקת הנפט בארה"ב ירדה לרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז שנת 2014, 9 מיליון חביות ליום, וההערכות הן שכשהתפוקה בארה"ב (שהיא הגורם המרכזי לירידת המחירים החדה של השנים האחרונות) מצמצת את תפוקות הנפט הרי שמדובר באיתות לשווקים שמחיר הנפט נמצא בתחתית או קרוב אליה. 

במחצית השנייה של החודש צפויים נציגים של חלק ממפיקות הנפט הגדולות ובראשן רוסיה להיפגש במטרה לגבש הסכם שיוביל להקפיא את התפוקות כדי ללחוץ עוד יותר את המחיר כלפי מעלה. "הסנטימנט במסחר בנפט התהפך לקראת הפגישה שצפויה להאט את קצת הפקת הנפט" אמר היום ג'יימס וויליאם כלכלן במכון מחקר שוקי האנרגיה מלונדון והוסיף כי הוא בטוח שתפוקת הנפט האמריקאי תמשיך לרדת השנה כך שבסך הכל הנתונים מושכים למסקנה המתבקשת - שמחירי הנפט צפויים להמשיך לעלות.

המשקיעים בחוזים על הנפט מסוג WTI החלו לצמצם את חשיפות השורט שלהם ופוזיציות הלונג זינקו מרמה של למעלה מ-25 אלף לרמה של יותר מ-150 אלף. ההערכות הן שמרבית פוזיציות הלונג נפתחו על ידי קרנות גידור שמאותתות על ההערכות שלהן שמחירי הנפט הגיעו לתחתית.

החוזים על הנפט מסוג ברנט זינקו בכ-5% לרמה של כ-41 דולר לחבית. ה-WTI עלה בכ-4% לרמה של כ-37.35 דולר לחבית.