סקר בציבור החרדי: עיתון "משפחה" מוביל בסופי שבוע

סקר שערכו מנו גבע ומינה צמח מעלה כי העיתון החרדי "משפחה" מוביל בקריאה בסופי השבוע, ולאחריו "מרווה לצמא" ו"המודיע"

העיתון החרדי "משפחה" מוביל בקריאה בסופי השבוע בקרב הציבור החרדי - כך עולה מסקר טלפוני פנימי שהזמין "משפחה" ממכון מדגם של מנו גבע ומינה צמח, אשר נערך בקרב 500 מרואיינים בוגרים, המהווים מדגם מייצג של הציבור החרדי בישראל. 22% מהנשאלים ציינו כי הם קראו או דפדפו בעיתון בתקופה שבין ה-16 בפברואר 2016-2 במארס 2016.

בימים אלה, לקראת חג הפסח מתרבה המתיחות במגזר החרדי כשהמאבק על תקציבי הפרסום בעיתונות היומית הולך וגובר. הסקר, שהגיע לידי גלובס, מגלה כי עיתון סוף השבוע "מרווה לצמא", הגיע למקום השני עם 19.1% מהנשאלים שהשיבו כי הם נחשפו אליו, ואחריו מהדורת סוף השבוע של "המודיע", עם 17.2%, יתד נאמן (14.8%), המבשר (10.9%), בקהילה (8%) ומהדורת סוף השבוע הפלס (5.5%). הסקר אפשר לנשאלים לענות ביותר מתשובה אחת.

הסקר חופף במידה רבה את נתוני סקר ה-TGI, אך גם מנוגד להם. כך למשל שניים מהעיתונים הנפוצים במגזר החרדי - "יתד נאמן" ו"הפלס" היריבים - זוכים לנתונים נמוכים מאשר סקר ה-TGI. ועם זאת, יש להדגיש, כי עיתונים אלה הם עיתונים יומיים (בניגוד למשפחה) חינמיים, עם דגש מיוחד על מהדורות יום שלישי דווקא.

בסקר זה בא לידי ביטוי גם המגזין הא-פוליטי "מרווה לצמא", שאינו נמדד בסקרי ה-TGI, ואינו זוכה לסיקור כמעט כלל בעיתונות שאינה חרדית. מדובר במגזין מיסודו של הרב ישראל פולק, והמערכת שוכנת בשכונת קריית צאנז שבנתניה. ביטאון ש"ס, "יום ליום", זוכה על פי הסקר ל-3.1% בלבד. לנוכח העובדה שהסקר מתמקד בעיתונים הנקראים בסוף השבוע בלבד, לא נכללו בו עיתונים נוספים, דוגמת 'מרכז העניינים' (שמחולק חינם ביום ב') ו'קו עיתונות דתית' (שמחולק חינם ביום ד').