תראו מה המל"ט החדש של צבא ארה"ב יודע לעשות

ה-X Plane החדש הוא כנראה המטוס המוזר ביותר אי-פעם בצבא ארה"ב: מציג טכנולוגיה מהפכנית שמאפשרת לו להמריא ולנחות אנכית ■ ומה הוא עוד יודע לעשות? כל הפרטים בווידאו

אם הייתה מתקיימת תחרות על כלי הטייס המוזר ביותר, אז כלי הטייס הניסיוני של Darpa, ה-VTOL X Plane, בוודאי היה מתחרה על הפרס הראשון. עם כנפיים כפולות המחולקות לתאים שבתוכם מדחפים, כלי הטייס הבלתי מאויש הזה של צבא ארה"ב נראה כאילו עוצב על-ידי ילד עם דמיון מפותח במיוחד.

הוא משלב טכנולוגיות של כנפיים קבועות וכנפיים שמסתובבות על ציר, שנועדו לאפשר לו להמריא ולנחות אנכית ולהעניק לו טווח טיסה ארוך יותר ומהירות גבוהה יותר. המטרה של הסוכנות למחקר ביטחוני של משרד ההגנה האמריקאי היא לבנות אבטיפוס של כלי טייס שמסוגל להגיע למהירות של 740 קמ"ש, לרחף ביעילות של 75% עם מינימום התנגדות ולשאת משקל של כשני טון.

ה-VTOL X ששוקל בין 4,500-5,500 ק"ג, כולל שתי כנפיים אחוריות גדולות ושתי כנפיים קדמיות קטנות, שבתוכן 24 מדחפים קטנים שמופעלים באמצעות מנוע חשמלי שמפיק 4,000 כוחות סוס. ואם חשבתם שמדובר בסרטון קונספט שלעולם לא יתממש, תתפלאו לגלות שהאבטיפוס של ה-VTOL X Plane צפוי להתחיל בטיסות ניסוי כבר בשנת 2018.