תע"א בוחנת שינויים במבנה הארגוני, אך לא תצמצם הסמנכ"לים

גורמים המעורים בנושא אמרו ל"גלובס" כי מהלכי ההבראה המתהווים גובשו בין השאר על רקע פתיחת המו"מ בין הנהלת החברה לבין ארגון העובדים שלה

התעשייה האווירית בוחנת תוכנית לשינויים במבנה הארגוני של החברה באופן שיאפשר הפחתת הוצאותיה על המטה. זאת, במסגרת תוכנית הבראה מקיפה שההנהלה מקדמת על רקע המשבר שאליו נקלעה במהלך השנים האחרונות.

גורמים שמעורים בנושא אמרו ל"גלובס" כי מהלכי ההבראה המתהווים גובשו בין השאר על רקע פתיחת המשא-ומתן בין הנהלת החברה לבין ארגון העובדים שלה. בעבר תקף ארגון העובדים את הנהלת התע"א על ניסיונותיה להבריא את החטיבות האזרחיות שצוברות בשנים האחרונות הפסדים כבדים, במקום למקד מאמצים להתייעלות בהוצאות ההנהלה. זאת, תוך צמצום מספר הסמנכ"לים שמכהנים בחברה והשימוש ביועצים חיצוניים שעולים לה כסף רב.

תוכנית ההבראה המקיפה של תע"א כוללת פרישה מרצון של כ-1,200 עובדים, בעיקר בחטיבת כלי הטיס האזרחיים ובחטיבת בדק מטוסים. בניסיון להאיץ תוכנית זו, מקיימת החברה הידברות עם משרד האוצר בנוגע למימון עלויות הפרישה של עובדים אלה המוערכות ביותר ממיליארד שקל. עם זאת, גורמים שמעורים בנושא אמרו כי חרף המהלכים לשינוי המבנה הארגוני של החברה אין בכוונת ההנהלה לצמצם את מספר הסמנכ"לים שלה שנחשב לגבוה, לאחר שזינק בשנים האחרונות מ-17 ל-21.

בתע"א משוכנעים כי גם במסגרת הליך הבראה מקיף אין מקום לצמצם במספר המנהלים הבכירים, שכן ביחס למספר העובדים בחברה, כ-17 אלף, וביחס לחברות אחרות בסדר גודל דומה - מדובר במספר סביר.

ניצנים לשינויים ארגוניים שמתהווים בחברה כבר נראים בשטח: שרלי בן שטרית, סמנכ"ל השיווק של החברה, עתיד לסיים בקרוב את תפקידו ויתמנה לתפקיד סמנכ"ל השיווק שלה בארה"ב. הסמנכ"ל לפרויקטים מיוחדים של החברה, חזי גריזים, הודיע בשבועות האחרונים על סיום תפקידו, אחרי שכיהן בחברה במשך עשרות שנים בשורה של תפקידים בכירים. להערכת גורמים המעורים בנושא, החודשים הקרובים יתאפיינו בשינויים פרסונליים נוספים שיעשו בדרגי הניהול הבכירים בתע"א, וזאת תוך בחינת נחיצות של פונקציות מסוימות ובחינת האפשרות לאחד בין מספר תפקידים.

בינתיים, פרסמה תע"א במהלך השבועות האחרונים שני מכרזים לקליטת סמנכ"לים חדשים לשיווק וליועץ משפטי.