המיליונרים של מליסרון: 7 מ' ש' למנכ"ל אבי לוי, 4.6 מ' ש' למשנהו

עלות השכר של חמשת המנהלים הבכירים בענקית הקניונים התקרבה ל-19 מיליון שקל ■ עלות העסקת מנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע, עמדה אשתקד על 5.8 מיליון שקל, כשמהם 3 מיליון שקל ניתנו לו כמענק

צמרת שיאני השכר של שנת 2015, המאוכלסת בעיקר בבכירי חברת טבע והבנקים, הצטרפו היום מספר נציגים של ענף הנדל"ן, ובראשם מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב מליסרון , אבי לוי. לוי זכה אשתקד לתגמולים של 7 מיליון שקל, בהם תגמול מנייתי של 2.4 מיליון שקל. מתוגמל בולט נוסף במליסרון הוא משה רוזנבלום, המשנה למנכ"ל, שעלות העסקתו עמדה על 4.6 מיליון שקל.

התגמולים לבעלת השליטה בחברה, ליאורה עופר, שמשמשת כיו"ר מליסרון בהיקף משרה של 75%, הגיעו ל-3.4 מיליון שקל. סך עלות השכר של חמשת המנהלים הבכירים במליסרון התקרבה ל-19 מיליון שקל. החברה הבת של מליסרון, בריטיש ישראל, שילמה למליסרון במהלך 2015 יותר מ-30 מיליון שקל עבור שירותי הניהול שהיא מספקת לה.

קרן ההשקעות בנדל"ן סלע קפיטל שילמה לחברת הניהול שלה 16 מיליון שקל עבור השירותים שהיא מעניקה לה, ואילו חברת הנדל"ן האמריקאית דה זאראסאי (הנסחרת בת"א באמצעות אג"ח) שילמה דמי ניהול של 4.3 מיליון שקל לחברה בבעלות בעל השליטה ג'ואל וינר.

עוד בענף הנדל"ן: מנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע, קיבל ב-2015 מענק בהיקף של 3 מיליון שקל וסך עלות העסקתו הגיעה ל-5.8 מיליון שקל, ואילו עמיתו בקבוצת אשטרום, מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן, זכה למענק של 2.5 מיליון שקל, כך שעלות העסקתו הצטברה ל-4.3 מיליון שקל.

עלות העסקתו של מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, הגיעה ל-4.1 מיליון שקל ב-2015 ואילו זו של מנכ"ל קרדן נדל"ן, מיכאל זיסמן, עמדה על 2.4 מיליון שקל, כשמחצית הסכום היא מענק והיתרה דמי ניהול. שיאן השכר באפריקה מגורים הוא המנכ"ל אורן הוד, שעלות העסקתו הגיעה ל-2.3 מיליון שקל, עיקר הסכום (1.4 מיליון שקל) כשכר.

אסיפת בעלי המניות של אפריקה מגורים תתבקש לאשר בחודש הבא בונוס מיוחד של 350 אלף שקל להוד, המבוסס על ביצועי החברה. בנוסף, הם יתבקשו לאשר לו מענק שנתי של עד שש משכורות ל-2016, ומענק תלת-שנתי של עד 4.5 משכורות, בכפוף לעמידה ביעדים. בין הדירקטורים בחברה, ח"כ לשעבר שאול יהלום שסיים את כהונתו בחברה בנובמבר האחרון זכה לתגמול של 105 אלף שקל. זאב וורמברנד, מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, שמכהן גם הוא כדירקטור בחברה, זכה ל-118 אלף שקל.

משה ממרוד, בעל השליטה ביבואנית מוצרי החשמל והמזגנים תדיראן, זכה עבור תפקידו כמנכ"ל החברה לתגמולים של 3.4 מיליון שקל. יו"ר חברת שיווק פירות ההדר מהדרין, יונתן בשיא, שהיה בעבר יו"ר מנהלת ההתנתקות, נהנה אשתקד משכר בעלות של 1.1 מיליון שקל עבור 75% משרה, ועלות העסקת מנכ"ל מהדרין, גיא בינשטוק, הגיעה ל-1.4 מיליון שקל. מבין הנשים, השם הבולט החדש ברשימה הוא של ענת כהן דייג, מנכ"לית חברת גילוי התרופות קומפיוגן, שעלות העסקתה אשתקד הגיעה ל-4.2 מיליון שקל.

חברת הביומד אליום מדיקל שסיכמה את השנה בהפסד של 21 מיליון שקל (אחרי הפסד שנתי של 25 מיליון שקל ב-2014) ומציגה הערת "עסק חי" בדוחותיה שילמה לחמשת מנהליה הבכירים קרוב ל-5 מיליון שקל. שני מיליון שקל מתוכם הם עלות העסקתו של המנכ"ל, אסף אלפרוביץ'. בריינסוויי, שסיכמה את 2015 בהפסד של 4 מיליון דולר, שילמה לחמשת בכיריה יותר מ-2 מיליון דולר, מתוכם 1.3 מיליון דולר למנכ"ל ד"ר גיא איזיקיאל.

עלות העסקת אסי לוינגר, מנכ"ל חברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס, הגיעה ל-2.1 מיליון שקל ואילו שוקי אברמוביץ, לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים ומבעלי חברת הפורקס אווא, קיבל אשתקד 51 אלף דולר כדמי יעוץ בתפקידו כיו"ר חברת הטכנולוגיה סומוטו.

מצטרפים חדשים לשיאני השכר
 מצטרפים חדשים לשיאני השכר

שיאני השכר הבולטים ל-2015
 שיאני השכר הבולטים ל-2015