גדעון סער תוקף: נתניהו כשל בטיפול בגל הטרור

בראיון לגלי צה"ל תקף שר החינוך לשעבר את רה"מ נתניהו ואת מדיניותו בטיפול בגל הטרור: "כשאתה לא מציב יעד, אתה נגרר, כמו באותה המערכה 'המפוארת' מול החמאס"

השר לשעבר גדעון סער יוצא במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי כשל בטיפולו בגל הטרור. בראיון שהעניק הבוקר (ה') לירון דקל ועמית סגל אמר סער: "כנראה שהטיפול לא היה מוצלח. כנראה שעד עכשיו הוא גם די נכשל. בוא נאמר את הדברים בצורה ברורה, ומפה אולי אפשר יהיה גם להגיע למקומות אחרים". 

"חייבים להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל, זו אחריות של הממשלה", טען סער, ואמר כי הוא מקווה שתהיה "התעשתות" בדרג המדיני. "התעשתות לא יכולה להיות אם מתבצרים מאחורי האמונה שעד עכשיו עשינו את כל מה שצריך היה לעשות", הוסיף. 

לדבריו, הממשלה כושלת בהצבת יעד ברור במאבק נגד גל הטרור. "הצבת יעד היא הדבר הכי חשוב בדרך להשגת היעד. ברגע שאתה לא מציב יעד - אתה משתרך, אתה נגרר, כמו באותם 50 ימים של המערכה 'המפוארת' מול החמאס", אמר סער כשהוא מתייחס למבצע "צוק איתן". "אני לא חושב שהיא הייתה צריכה להימשך 50 יום". 

בראיון הוסיף סער כי עדיין לא החליט אם יחזור לפוליטיקה, וסירב להתחייב כי ישוב לליכוד. "מאחר שלא החלטתי אם מחר אני חוזר לחיים ציבוריים, אז אני לא חייב לתת תשובה קונקרטית מתי אני אחזור ואיך אני אחזור - כי פשוט לא החלטתי", אמר סער. 

"אני לא מתגעגע במיוחד לפוליטיקה, המדינה למרות זאת חשובה לי, ויותר חשובה ממני, ולפוליטיקה אני אחזור רק אם ארגיש שאני יכול לעשות שינוי. אין לי עניין לחזור לפוליטיקה בשביל לתפוס כיסא", הוסיף. 

מוקדם יותר היום צייץ סער בטוויטר: "אשליית ההכלה היא שהאריכה את 'צוק איתן' ל-50 ימים ואת האינתיפאדה הזאת ללמעלה מ-5 חודשים. ללא שינוי כללי המשחק - אין טעם לקוות שאיכשהו זה יסתיים"