גלאון: לפסול נתניהו מעיסוק ברפורמה בבזק בשל יחסיו עם אלוביץ'

לאחר חשיפת "גלובס" כי רה"מ תומך בביטול ההפרדה המבנית בבזק, יו"רית מרצ פנתה ליועמ"ש: "היות וקיים חשש שנתניהו פועל מתוך רצון לקדם את האינטרסים האישיים של מקורבו, יש להוציא מידיו את הסמכות לקדם את הרפורמה בבזק"

בנימין נתניהו, זהבה גלאון / צילומים: תמר מצפי
בנימין נתניהו, זהבה גלאון / צילומים: תמר מצפי

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יבחן אפשרות לפסול את ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, מלעסוק בענייניו של בעלי בזק שאול אלוביץ', מחשש לניגוד עניינים, זאת בהמשך לפניות דומות שהועברו בעניין אלוביץ' ולאור חשיפת "גלובס" כי נתניהו תומך כעת בביטול ההפרדה המבנית בבזק, דבר אשר צפוי להניב לחברה רווחי-עתק ולפגוע במתחרות. 

בפנייתה כתבה גלאון: "בין איש העסקים שאול אלוביץ', המחזיק בין היתר במונופול בזק, לבין נתניהו שוררת מערכת יחסים קרובה. מעבר לעדויות על פגישות בין השניים, קיים חשד כבד כי במערכת וואלה!, הנמצאת גם היא בבעלות אלוביץ', ישנה הוראה ברורה לקדם את תדמיתה של משפחת נתניהו, להצניע כותרות לא מחמיאות ולגנוז כתבות ותחקירים הנוגעים להתנהלותם. סיקור כזה, בשילוב עם קשרים אישיים קרובים בין נתניהו לאלוביץ', עלול לשים את ראש הממשלה בניגוד עניינים בבואו לקבל החלטות הנוגעות לעתיד עסקיו של אלוביץ'". 

לדבריה, "בימים אלה מקדם נתניהו רפורמה לביטול ההפרדה המבנית בבזק, מהלך אשר טומן בחובו רווחי-עתק עבור החברה. בעקבות המהלך, מונופול בזק יוכל להגדיל עוד את כוחו האדיר וחסר הפרופורציות בשוק התקשורת, ולפעול ללא מגבלות. ללא פיקוח ראוי על בזק וקביעת תנאים מתאימים למהלך, התחרות המועטה הקיימת בשוק זה עלולה להיפגע, ובזק תוכל לנצל ביתר שאת את כוחה המונופוליסטי". 

גלאון הוסיפה: "איני פוסלת מצב שבו, על אף הנאמר לעיל, ניתן בכל זאת לבצע רפורמה מסוג זה בצורה מפוקחת שתביא לבסוף להורדת מחירים עבור הצרכנים. אך היות וקיים חשש ששר התקשורת נתניהו פועל מתוך רצון לקדם את האינטרסים האישיים של אלוביץ' מקורבו, ולא מתוך אינטרס ציבורי - יש להוציא מידיו את הסמכות לקדם את הרפורמה".