הרב הראשי: "מצווה להרוג מחבל שבא עם סכין"

הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי הלילה בבית הכנסת "היזדים" בירושלים: "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו. הבא להורגך - השכם להורגו. לא צריך לפחד מבג"ץ או רמטכ"ל שיבוא ויגיד משהו אחר"

הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, התבטא אמש (שבת) בשיעורו השבועי בבית הכנסת יזדים בנחרצות בנוגע לסוגיית הריגת מחבלים. "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו", אמר הרב יוסף, "לא צריך לפחד: 'הבא להורגך, השכם להורגו'".

הרב, בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, הוסיף כי התגובה צריכה להיות מיידית: "לא להתחיל לפחד משיגישו נגדך בג"צים או שיבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר". עוד הוסיף כי "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי זה ירתיע אותם. לכן מצווה להרוג אותו".

דבריו של הרב הראשי נועדו לסתור את אמירתו של הרמטכ"ל איזנקוט, שהצהיר לפני חודש במפגש עם תלמידי תיכון בבת ים: "הוראות הפתיחה באש נגזרות מהמשימה שמוטלת. צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות של הבא להורגך השכם להורגו, יש הוראות פתיחה באש שנגזרות גם מסולם ערכים".

לא מדובר בהתבטאות מעוררת המחלוקת הראשונה של הרב: בתחילת גל הפיגועים, באוקטובר האחרון, קרא הרב יצחק להגיע לכותל המערבי - בניגוד לעמדת מנהיגים דתיים אחרים. לדבריו, "אין לאפשר מצב בו יהודים יחששו ללכת אל הכותל המערבי. המצב בו יום אחרי יום דם יהודים נשפך כמים בארץ ישראל כשכל חטאם הוא היותם יהודים הוא בלתי נסבל".

"אני קורא לכל הגורמים הנוגעים בדבר להביא למצב בו יהודים יחושו בטוחים בכל חלק מחלקי ארץ ישראל", הוסיף אז הרב, "אני קורא לכל מי שיש בידו, להגיע בליל הושענא רבא ובחג שמחת תורה אל הכותל המערבי, לקיים את מצוות החג ולהתפלל לשלומם של הפצועים".