טבע מבקשת לשדרג את שכרו של ויגודמן לעד 10.5 מיליון דולר בשנה

טבע מבקשת להגדיל את שכר הבסיס והבונוסים של המנכ"ל ארז ויגודמן, וגם של בכירים נוספים

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

שכרו של נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, צפוי לעלות ב-10%, ולהגיע ל-1.5 מיליון דולר בשנה. בנוסף, ויגודמן יהיה זכאי לתגמול הוני בשווי כולל של עד 6 מיליון דולר בשנה במקום עד 3.5 מיליון דולר כיום, והבונוס השנתי שלו - בכפוף לעמידה ביעדים - עשוי להגיע עד ל-200% משכר הבסיס השנתי שלו. פרטים אלה עולים מהתיקונים שמבקשת הנהלת החברה לאשר באסיפת בעלי המניות השנתית של טבע, שתתכנס ב-18 באפריל.

בסך הכול, לפי השינויים המוצעים, במקרה של עמידה מלאה ביעדים, ויגודמן עשוי לקבל תגמולים בסכום מצטבר של עד 10.5 מיליון דולר בשנה, לעומת סכום מקסימלי של כ-7.7 מיליון דולר כיום (בפועל, עלות שכרו של ויגודמן ב-2015 הסתכמה ב-5.7 מיליון דולר). שכרו החודשי של ויגודמן אמור להסתכם בכ-489 אלף שקל (כ-125 אלף דולר), והוא יותאם מדי רבעון לעליית מדד המחירים לצרכן.

בכל הקשור לבונוס השנתי, עד כה נדרש ויגודמן לעמוד ברף של 85% מהיעדים כדי לקבל את הבונוס, אך הרף יעלה ל-90%. במקרה של עמידה ב-100% מהיעדים, הוא יקבל בונוס של 140% מהשכר השנתי שלו (2.1 מיליון דולר), ועמידה ב-125% מהיעדים ומעלה תזכה אותו בבונוס המקסימלי, 200% מהשכר השנתי (3 מיליון דולר).

בזימון לאסיפה ציינה החברה כי השינויים המוצעים נקבעו לאחר התייעצות עם "יועצי תגמול בכירים" שביצעו מחקרים השוואתיים מול 19 חברות בעלות מאפיינים דומים לטבע. בעלי המניות יתבקשו לאשר גם כמה תיקונים למדיניות התגמול של טבע, ביניהם האפשרות שבכירי החברה יוכלו לקבל בונוס מיוחד של עד 50% משכר הבסיס השנתי שלהם, לעומת 25% כיום; וכן יוכלו לקבל תגמול הוני של 3.5 מיליון דולר במקום 2 מיליון דולר כיום.