צפו: שחקן חדש ומרשים בשוק הקרוסאוברים המשפחתיים

חדש על הכביש: סקודה מצטרפת לשוק הקרוסאוברים שסוחף את עולם הרכב עם דגם חדש ומבטיח שנחשב לאחד המתקדמים והחסכוניים ביותר בסגמנט

חדשות הרכב, סקודה ויזן/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, סקודה ויזן/ צילום: מתוך הוידאו

נראה כי אין יצרן רכב שלא מייצר היום גם דגם קרוסאובר או SUV בגודל כלשהו, ואם בכל זאת יש מישהו כזה הרי שהפערים כבר נסגרים. אחרי שסיאט הציגו את הסיאט אטקה מצטרפת גם סקודה ומציגה בז'נבה את דגם ויז'ן-אס קונספט, המבוסס על שלדת אמקיובי של פולקסוואגן עם תכנון לשלוש שורות מושבים אך לשישה נוסעים בלבד, שניים בכל שורה.

בסיס הגלגלים של הויז'ן-אס שני מטרים ו-79 ס"מ. אורכה של המכונית 4.7 מטרים ורוחבה כ-1.9 מטרים והיא מתנשאת לגובה של כ-1.7 מטרים. למרות המידות הללו, המכונית אמורה לנוע בצורה קלילה ונעימה ובסקודה אומרים כי היא תהיה חסכונית מאוד בדלק כי מדובר במכונית עם מנוע פלאג אין הייבריד.

מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.4 ךחורחפ מספק 154 כוחות סוס והמנוע החשמלי תורם עוד כמה עשרות סוסים משלו והשניים מגיעים להספק משולב של 221 כוחות סוס, המאיצים את המכונית מעמידה למאה קמ"ש תוך 7.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 200 קמ"ש.  תיבת ההילוכים היא  אוטומאטית כפולת מצמדים בטכנולוגיית DSG בת שש מהירויות.

טווח הנסיעה שלה על חשמל בלבד הוא 50 ק"מ ובסקודה אומרים כי היא צורכת פחות משני ליטר למאה ק"מ ולכן טווח הנסיעה הכולל הוא אלף ק"מ. בדגם שהוצג בז'נבה הותקן מנוע חשמלי נוסף בציר האחורי והוא מאפשר למכונית לנוע גם במצב 4X4 לבחירת הנהג.

לא ברור עדיין מתי המכונית תגיע לקווי הייצור בצ'כיה אך הביקוש העולמי לדגמי SUF לא יפסח על סקודה ונראה כי בשנה הבאה זה עשוי להתרחש.