צמד מנהלי אשטרום גרפו 12 מיליון שקל יחד; מנכ"ל כיל השתכר 11 מ' ש'

עלות שכרו של גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב ובעל השליטה בה, עמדה על 5.9 מיליון ש', כמעט כולה כמענק ■ 5.3 מיליון ש' למנכ"ל פז, יונה פוגל

הדוחות המורחבים שפרסמה היום (ד') יצרנית האשלג והדשנים כיל  חשפו את שכר בכיריה ושלחו את מנכ"ל החברה, סטפן בורגס, להתברג בעשיריית שיאני השכר ל-2015 עד כה. בורגס זכה לתגמולים שחצו רף של 11 מיליון שקל (2.9 מיליון דולר), כששכר הבסיס שלו עומד על קרוב ל-4 מיליון שקל (מיליון דולר), והיתרה בתנאים נוספים ותגמול מנייתי. גם יתר המנהלים הבכירים של כיל נהנו אשתקד מתגמולים מפנקים, שבסיכום שנתי עמדו בטווח ממוצע של 4.7-4 מיליון שקל לכל אחד. בסך הכול שילמה כיל לחמשת שיאני השכר בחברה 28.5 מיליון שקל (קרוב ל-7.5 מיליון דולר).

שמות חדשים נוספים שהצטרפו היום לרשימת שיאני השכר ל-2015 הם שניים מבעלי השליטה בקבוצת אשטרום: מנכ"ל החברה, גיל גירון, והיו"ר, רמי נוסבאום. כל אחד מהשניים נהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 6 מיליון שקל, בעיקר בזכות מענק שמן של 4.1 מיליון שקל שקיבל כל אחד מהם, הנגזר מתוצאות החברה. עוד באשטרום, עלות העסקתו של ירון משורר, חבר הנהלה ודירקטור, גם הוא מבעלי השליטה, עמדה ב-2015 על 3.7 מיליון שקל, לאחר שהסתפק במענק של 2 מיליון שקל.

גם גיל אגמון, בעל השליטה בחברת דלק רכב, הצטרף היום לרשימת שיאני השכר, עם תגמולים של 5.9 מיליון שקל ב-2015, כשכמעט כל הסכום מורכב ממענק (5.7 מיליון שקל). ההסכם של אגמון עם יבואנית רכבי מאזדה ופורד, שנמצאת כאמור בשליטתו, קובע כי לאגמון לא ישולם שכר חודשי, והוא יהיה זכאי לתגמול שנתי המותנה בתוצאות החברה. הצטמקות רווחיה השנתיים של דלק רכב פגעו בצורה משמעותית בתגמולים להם זכאי אגמון, והמענק שלו עבור 2015 מהווה הרעה ניכרת עבורו ביחס ל-2014, אז הוא נהנה ממענק של יותר מ-10 מיליון שקל.

שמות בולטים נוספים שהצטרפו לרשימת שיאני השכר ל-2015 הם יונה פוגל, מנכ"ל חברת האנרגיה פז, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-5.3 מיליון שקל, מהם מענק של 2 מיליון שקל. בעל השליטה בפז, צדיק בינו, הסתפק בדמי ניהול שנתיים של 2.3 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה. לתגמול יפה במהלך 2015 זכו גם אבי באום, מנכ"ל חברת המחשבים חילן, וזאב שטיין, מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן, שעלות העסקת כל אחד מהם עמדה על 3.8 מיליון שקל.

שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים
 שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים