נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור - עדיין הטוב ביותר בעולם

שמר גם ב-2016, זו השנה הרביעית ברציפות, על תואר נמל התעופה הטוב בעולם - כך לפי סקר של Skytrax ■ הנמל כולל אולם קולנוע, בריכת שחייה, מגרשי משחקים לילדים, מכונות עיסוי כף רגל, ברים ואפילו גן פרפרים

נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור/ צילום: אתר נמל התעופה
נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור/ צילום: אתר נמל התעופה

נמל התעופה המהולל צ'אנגי בסינגפור שמר גם ב-2016, זו שנה רביעית ברציפות, על תואר נמל התעופה הטוב בעולם - כך לפי תוצאות סקר שהתפרסמו היום (ה'). את הסקר עשתה חברת המחקר Skytrax, והוא מבוסס על הצבעות של נוסעים. לטענת החברה, זהו הסקר המקיף והאמין ביותר של שביעות-רצון מנמלי תעופה בעולם.

"נמל צ'אנגי (Changi) ממשיך לחדש, הן במוצרים הן באפשרויות שירות ללקוחותיו, ומתמקד בהפיכת חוויית הלקוח בנמל למהנה ונינוחה ככל האפשר", מסר מנכ"ל Skytrax, אדוארד פלייסטד.

נמלי תעופה באסיה היו הדומיננטיים ברשימה השנתית של החברה, עם 6 מ-10 המקומות הראשונים בדירוג. הנמל השני בדירוג היה אינצ'און בסיאול, ואחריו דורגו נמל התעופה של מינכן, נמל האנדה בטוקיו, נמל הונג-קונג הבינלאומי, נמל צ'ובו סנטרר בנאגויה (יפן), נמל ציריך, הית'רו בלונדון, קנסאי באוסאקה ונמל חאמד בדוחה.

נמל צ'אנגי בסינגפור הוא אטרקציה תיירותית בפני עצמה. בגן הפרפרים בנמל מרחפים יותר מ-1,000 פרפרים. כ-50 זני פרפרים ייחודיים לסינגפור ומלזיה נבחרו במיוחד כדי להתרבות בו. אולם קולנוע, בריכת שחייה על הגג, מגרשי משחקים לילדים, מכונות עיסוי כף רגל וברים של מוזיקה - כל אלה הם רק חלק מהפינוקים שמציע הנמל לנוסעים בין 3 המסופים הגדולים שלו. צ'אנגי מתכנן כעת 3 תוספות גדולות שעשויות לבצר את מעמדו בצמרת העולמית.

בשנה הבאה יושק מסוף (טרמינל) רביעי לנוסעים, שיהיה מיועד גם לחברות לואו קוסט. המסוף החדש יגדיל את יכולת קליטת הנוסעים השנתית בנמל ל-82 מיליוני נוסעים מ-66 מיליון כעת.

ב-2019 ייחנך בנמל קומפלקס לשימוש מעורב, שייקרא "יהלום נמל צ'אנגי". הבניין מעוצב על די האדריכל משה ספדי, עם חזית זכוכית ופלדה. הוא יאכלס את אחד האוספים הסגורים הגדולים של פרחים בסינגפור, בגן של 5 קומות שיהיה גדוש באלפי עצים עם מפל מים מלאכותי בגובה 40 מטר.

טרמינל חמישי יושלם במחצית השנייה של העשור הבא, והוא יהיה אחד הגדולים בעולם. הוא יגדיל את קיבולת הנוסעים ל-135 מיליון בשנה.