"הבדלי המדיניות בין הבנקים המרכזיים הפכו למסוכנים"

כלכלני שרודרס: "אנו מעריכים כי בטווח הקרוב מרבית המטבעות ייסחרו במגמה מעורבת מול הדולר ללא כיוון ברור, עד שיתברר אם הכלכלות שלהם יכולות לעמוד בהתחזקות נוספת של המטבע האמריקאי. אם הפד יהפוך ליותר דובי, זה צפוי לחזק נכסים מסוימים כמו הזהב"

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

"הבדלי המדיניות בין הבנקים המרכזיים הפכו למסוכנים בתקופה האחרונה וכל התחזקות נוספת של הדולר על רקע המשך התאוששות בכלכלה האמריקאית תעיק על הכלכלה העולמית" - כך כותבים כלכלני חברת שרודרס בסקירה שפרסמו.

השבוע החליטו חברי "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד להותיר את הריבית ללא שינוי וקבעו כי הכלכלה האמריקאית עדיין עומדת בפני סיכונים רבים, כשמחירי הנפט ימשכו את האינפלציה כלפי מטה בטווח הקצר. שוק העבודה צפוי להמשיך להתחזק.

בפדרל ריזרב מעריכים כי הריבית תגיע בסוף 2017 לרמה של 1.9% ובסוף 2018 לרמה של 3%, כשבנקודת השיא היא תגיע לרמה של 3.3%. זאת, לעומת היעד הקודם שהיה לריבית מקסימלית של 3.5%. הצמיחה השנה צפויה לעמוד על 2.2% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.4%. 

בניגוד לפד, ראשי ה-ECB החליטו בשבוע שעבר להוריד עוד את הריבית השלילית בגוש האירו במטרה לתמרץ את הכלכלה.

עוד מציינים כלכלני שרודרס כי "אנו מעריכים כי בטווח הקרוב מרבית המטבעות ייסחרו במגמה מעורבת מול הדולר ללא כיוון ברור, עד שיתברר אם הכלכלות שלהם יכולות לעמוד בהתחזקות נוספת של המטבע האמריקאי. אם הפד יהפוך ליותר דובי, זה צפוי לחזק נכסים מסוימים כמו הזהב".