צפו בווידאו: המקום שממנו יצאו הלוחמות הטובות בעולם

כך נראית התוכנית השאפתנית שהותרה לפרסום בסוף השבוע האחרון, לפיה נשים יצטרפו לראשונה לשורות יחידת הקומנדו המובחרת ביותר של צבא ארה"ב ויהפכו ללוחמות הקטלניות והטובות בעולם

נשים, אריות הים, צבא ארה"ב / צילום: וידאו
נשים, אריות הים, צבא ארה"ב / צילום: וידאו

מגמת שילוב הנשים ביחידות העילית מסביב לעולם נמשכת: בסוף השבוע הותרה לפרסום תוכנית שאפתנית שקובעת כי הנשים הראשונות יגויסו ליחידת אריות הים, הקומנדו הימי של ארצות-הברית, כבר במהלך השנה הבאה. נזכיר כי לוחמי אריות הים היו אמונים, בין היתר, על חיסולו של אוסאמה בן לאדן בשנת 2011.

על-פי התוכנית, הלוחמות הראשונות יוכלו להתחיל בקורס ההכנה ליחידה כבר בחודש מאי הבא, והן יוסמכו באופן מלא בספטמבר 2017. לצד זאת, קצינה ראשונה ביחידה תסיים את ההכשרה, על-פי התרחישים האופטימיים ביותר, רק בינואר 2018.

התוכנית מציגה לקחים שנלמדו מכניסתן של נשים לתחומים נוספים שנפתחו עבורן בעבר, כמו יחידת הצוללנים או תחום סילוק פצצות.

לא מעט קצינים מתנגדים לרעיון של שילוב הנשים בקומנדו הימי, וטוענים כי נשים רבות כלל לא ימצאו עניין בתפקידים החדשים, וכן כי סיכויי ההצלחה של התוכנית נמוכים. מה שמציעים המתנגדים לתוכנית, אם כך, הוא תהליך הכשרה שלא ייקח בחשבון את מינו של המועמד.

התוכנית מציבה גם יעדים תקציביים שאפתניים: כ-275 אלף דולר שיושקעו בהתאמת מתקני האימון של היחידה לנשים, כולל הקמת תאי שירותים, מקלחות וכן התקנת מצלמות אבטחה.