התשואות על האג"ח האמריקאי ירדו מתחת ל-1.9%

מתקפת הטרור בבריסל גורמת למשקיעים לברוח לאפיקים הסולידיים ■ התשואות על האג"ח הגרמני ל-10 שנים ירדו ל-0.22% ■ "זה מהלך קלאסי של בריחה לאפיקים הסולידיים יותר עד שיתבהר המצב" ■ הדולר התחזק מול המטבעות האירופים

דולר אירו / צילום: שאטרסטוק
דולר אירו / צילום: שאטרסטוק

מתקפת הטרור בבריסל גרמה היום (ג') למשקיעים לממש מניות מניות ולרוץ לכיוון האג"ח הממשלתי שנחשב לאפיק הסולידי ביותר והסחיר ביותר שניתן לחשוב עליו בימים כאלה. התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ירדו ל-1.88% לעומת התשואה אתמול שעמדה על 1.92%. התשואות על האג"ח הממשלתי הגרמני ל-10 שנים ירדו ל-0.223% והתשואות על האג"ח הממשלתי הבריטי ל-10 שנים ירדו ל-1.45%.

"זהו מהלך מתבקש אחרי מתקפת הטרור, של הסטת כסף לאפיקים סולידיים יותר" אמר היום דיוויד שנאוץ מקומרז בנק. אכן, מדובר במהלך מתבקש אולם בוול סטריט מעריכים כי הכלכלה האירופית תסבול בטווח הבינוני והארוך מהתערערות המצב הביטחוני. "הסטת כסף מסעיפים תקציביים תומכי צמיחה באירופה לתחום ביטחון המולדת יעיבו על הצמיחה בשנים הקרובות ואם ניקח בחשבון את המצב הכלכלי הלא טוב באירופה הרי שמדובר בחדשות לא טובות הרבה מעבר לנושא הביטחוני", צוטטו היום אנליסטים בוול סטריט.

במקביל, הדולר התחזק היום מול המטבעות האירופים. הדולר התחזק לרמה של 1.12 דולר ליורו ומול הליש"ט התחזק הדולר בשיעור חד עוד יותר של 1.1% ונסחר ברמה של 1.42 דולר לליש"ט.

הנפט שבימים רגילים נחשב גם הוא להשקעה סולידית, נסחר היום בתנודתיות והמחיר בארה"ב עומד על 41.4 דולר.