הפריימריז באריזונה: טראמפ וקלינטון ניצחו בפער משמעותי

המיליארדר מניו יורק גבר על קרוז וקייסיק וגרף את כל 58 הנציגים שמעניקה המדינה ■ בצד הדמוקרטי, קלינטון ניצחה את יריבה סנדרס בהפרש של כ-25% ■ בחירות מקדימות בשתי המפלגות נערכות גם ביוטה, והדמוקרטים הצביעו באיידהו, אך טרם נתקבלו תוצאות

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית באריזונה - כך דיווחה הבוקר (ד') רשת CNN האמריקאית. בכך, גרף טראמפ את כל 58 הצירים שמעניקה המדינה. בצד הדמוקרטי ניצחה הילרי קלינטון את ברני סנדרס בפער משמעותי.

מתוצאות ראשונות עולה כי המיליארדר מניו יורק גרף 46% מהקולות, בעוד טד קרוז זכה ל-22% בלבד וג'ון קייסיק זכה ל-10% תמיכה. בבחירות המקדימות הדמוקרטיות במדינה קלינטון גברה על ברני סנדרס בהפרש של כ-25% וזכתה ל-60% מהקולות. תוצאות מאסיפות הבחירה ביוטה של שתי המפלגות, ושל הפריימריז באיידהו של המפלגה הדמוקרטית, טרם נתקבלו.

נכון להיום, טראמפ מחזיק במספר של 738 צירים, בעוד ליריביו טד קרוז וג'ון קייסיק יש 423 ו-143 צירים בהתאמה. במרוץ הדמוקרטי מובילה קלינטון עם 1,656 צירים, בעוד לסנדרס יש 877. על מנת לזכות במועמדות על המתמודדים הרפובליקנים לצבור 1,237 צירים, בעוד הדמוקרטים זקוקים ל-2,383.