אלרון: התקלה בניסוי של פוקרד - באחד מרכיבי הכיול

מציאת הסיבה לתקלה נותנת תקווה למוצר של פוקרד שבשליטת אלרון

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

חודש אחרי שחברת ההחזקות אלרון  הודיעה שניסוי שערכה חברת פוקרד שבשליטתה לא תאם את הציפיות - התגלתה הסיבה לכך, והיא פותחת פתח לאופטימיות מחודשת בנוגע למוצר של פוקרד.

אלרון מחזיקה בכ-58% מפוקרד, שפיתחה מערכת לאבחון מהיר ואוטומטי של בדיקות מיקרוביולוגיות - מערכת שנועדה להחליף במעבדות את שיטת האבחון הקיימת, שכוללת גידול תרביות, ובכך לקצר את משך האבחון. פוקרד ערכה ניסוי לבדיקת היעילות של היישום הראשון של המערכת שלה, לאבחון דלקות בדרכי השתן, אך התוצאות לא תאמו את הציפיות, וכשאלרון דיווחה על כך לפני כחודש, מנייתה נפלה בכ-10%.

היום עדכנה אלרון כי בדיקת תוצאות הניסוי על-ידי פוקרד העלתה כי הייתה תקלה בחלק ממרכיבי הכיול במערכותיה, אשר גרמה לתוצאות שגויות. אלרון מסרה כי "מקור התקלה אותר ומהותה נבחנה בין השאר על ידי הרצת הנתונים הגולמיים שנאספו בניסוי במערכת בעלת מרכיבי כיול תקינים והתוצאות שהתקבלו בהרצה זו עמדו בציפיות פוקרד. פוקרד נקטה בצעדים למניעת הישנות התקלה והיא בוחנת ביצוע ניסוי חדש שמטרתו הוכחת יעילות המערכת וביצועיה לצורך הגשה למנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בדומה למטרות הניסוי הנוכחי שהופסק".

הניסוי החדש של פוקרד יבוצע במהלך שנת 2017. המשמעות מבחינת אלרון היא אמנם עיכוב בהליכי הפיתוח והרגולציה של המוצר של פוקרד, אך לא כישלון בניסוי, כפי שהיה עלול להיות בהתאם לתוצאות שהתקבלו קודם לכן.

אלרון, בניהולו של ארי ברונשטיין, נסחרת בשווי 502 מיליון שקל.