אל אריאן: המשקיעים צריכים להתכונן לירידות של 10% בשווקים

"הנזילות הגדולה שמזרימים לשוק בנקים מרכזיים וחברות שקונות את המניות שלהם בחזרה יכולה להמשיך ולדחוף את השווקים קדימה אבל אסור לשכוח שיש היחלשות בנתוני הכלכלה הבסיסיים כך שהכיוון יכול להשתנות מאוד מהר"

מוחמד אל אריאן, מנכ``ל פימקו / צלם: רויטרס
מוחמד אל אריאן, מנכ``ל פימקו / צלם: רויטרס

מוחמד אל-אריאן, הכלכלן הראשי של אליאנז, שב קורא למשקיעים לא להיכנס לאופוריה בעקבות העליות בוול סטריט ומזהיר שהסערה טרם חלפה.

"המשקיעים לא צריכים להיות מופתעים אם מדדי המניות ישנו כיוון שוב ויירדו ב-5% עד 10% בחודשים הקרובים, ולו רק בגלל שזה מה שקורה בתקופה האחרונה",  אמר אל-אריאן לרשת CNBC. 

"הנזילות הגדולה שמזרימים לשוק בנקים מרכזיים וחברות שקונות את המניות שלהם בחזרה יכולה להמשיך ולדחוף את השווקים קדימה אבל אסור לשכוח שיש היחלשות בנתוני הכלכלה הבסיסיים כך שהכיוון יכול להשתנות מאוד מהר", הוא אומר.

לפני כחודש אמר אל-אריאן בראיום כי "עד כמה שהייתי רוצה לומר שהתנודתיות מאחורינו, לצערי התנודתיות צפויה לחזור".

בראיון מלפני כחודש הזהיר אל-אריאן כי הגורמים ל"סערה המושלמת" עדיין כאן: האטה בכלכלה העולמית, שחיקת האמון בבנקים המרכזיים והיעדר תנועות הון גדולות להשקעות סבלניות וארוכות-טווח. באשר לכלכלת ארה"ב אמר אל-אריאן כי היא "טובה, אך לא נהדרת. אם הפדרל ריזרב היה צריך לקבל את החלטות הריבית בהתבסס על מצבה של ארה"ב לבדה, הוא היה ממשיך בתהליך הנרמול ומעלה לאט את הריבית".