סוף לסאגה: במקום שגריר בברזיל - דני דיין מונה לקונסול בניו-יורק

לאחר כ-8 חודשים שבהן התמשך התהליך הוחלט למנות את דיין לקונסול בניו-יורק ■ מינויו לשגריר בברזיל עורר התנגדות עזה משום שהוא מתנחל

דני דיין / צילום: איל יצהר
דני דיין / צילום: איל יצהר

דני דיין, שהיה אמור להתמנות לשגריר ישראל בברזיל, מונה לקונסול ישראל בניו-יורק - כך קבע היום (ב') ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו. בכך מסתיימת סערה שהחלה לאחר שהמינוי נדחה שוב ושוב מאז חודש אוגוסט, אז הוכרז עליו לראשונה. דיין יחליף את עידו אהרוני, איש משרד החוץ, שמסיים את תפקידו.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על המינוי החדש. "מינויו של דני לאחד היעדים האסטרטגיים בארה"ב הוא אמירה חשובה לעולם. מדינת ישראל תתברך בנציג ראוי שגר בהתיישבות ביהודה ושומרון, ויישא מסר חשוב לפיו ממשלת ישראל עומדת מאחורי דני כנציג נאמן וראוי של המדינה", אמרה.

בשבוע שעבר פרסם משרד החוץ מכרז פומבי לתפקיד השגריר בברזיל. מהפרסום השתמע כי ישראל ויתרה באופן רשמי על מינוי דיין, שהתקבל בהתנגדות רבה במדינה הדרום-אמריקאית בשל היותו מתנחל. ואולם, זמן קצר לאחר מכן מיהר המשרד לחזור בו וטען כי הדבר נבע נתקלה טכנית. עוד נמסר כי דיין ממשיך להיות השגריר המועמד מטעם ממשלת ישראל לכהן בברזיליה, והודגש כי המשרה אינה מתפנה.

עם מסירת ההודעה על הטעות, כתב דיין בחשבון הטוויטר שלו: "במשך כשעה שמחתי אישית שהשתחררתי מהמצב הדי מביך שבו אני נמצא, והצטערתי מדינית שישראל נכנעת לחרם. עכשיו זה חזר להיות להפך".