אובמה מתארח אצל אדוארדו אלשטיין, רמי לוי דואג לחתן

וגם: חרטה או מיתוג מחדש? ג'ורדן בלפורט, "הזאב מוול סטריט", מצטער על עברו

ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס
ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס

אובמה מתארח אצל אלשטיין

והשניים גם נפגשו במסגרת הביקור הנשיאותי בדרום אמריקה

בין המגעים המתמשכים והלא קלים עם מחזיקי האג"ח של אי.ד.בי אחזקות, איש העסקים היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין נשם גם קצת אוויר פסגות, במסגרת ביקור של נשיא ארה"ב ברק אובמה בדרום אמריקה.

ביקורו ההיסטורי של אובמה בקובה, לאחר נתק ואיבה של עשרות שנים, סוקר בהרחבה. אבל הסיור שלו כלל מדינות נוספות בדרום אמריקה. גם לארגנטינה הגיע הנשיא האמריקאי ושהה שם במלון Llao Llao ששייך לאלשטיין. קודם לכן השניים גם נפגשו, במסגרת פגישה של אובמה עם 8 מנהיגים כלכליים של דרום אמריקה.

ביקור אובמה בארגנטינה הוא אמנם לא היסטורי כמו זה שבקובה, אבל הוא עדיין בעל משמעות. לראשונה זה עשור נשיא אמריקאי מבקר בארגנטינה, ושם רואים בו הבעת אמון בה ובכלכלתה - איתות לקראת חזרתה לשוק האג"ח הבינלאומי אחרי שנעדרה ממנו במשך 13 שנה.

ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס
 ברק אובמה בארגנטינה / צילום: רויטרס

לאבסטייל באה לנאסד"ק

הנהלת חברת המובייל לאבסטייל (LabStyle), שפיתחה את דריו, מכשיר לניטור רמות הסוכר בדם באמצעות אפליקציה, נעלה את המסחר בנאסד"ק ביום חמישי. אל ארז רפאל, מנכ"ל החברה, התלוו שני המשקיעים הבולטים בלאבסטייל, איל הנדל"ן הקנדי שמואל פרחי; ודוד אדרי, שמנהל חברת השקעות פרטית ומלווה את החברה עוד משלביה המוקדמים.

שני המשקיעים השתתפו בסבב הגיוס האחרון שביצעה החברה בתחילת החודש בהיקף של 8.5 מיליון דולר. פרחי השקיע בעבר גם בחברת Microvision הישראלית. לניו-יורק הוא הגיע עם בנו, בן פרחי, ששותף איתו בניהול העסקים המשפחתיים.

סבב הגיוס נועד כדי לאפשר לחברה לעמוד בתנאי הרישום של הרשימה הראשית של הנאסד"ק וכן לגייס מקורות מימון כדי לשווק את המוצר שלה בארה"ב לאחר שקיבלה בתחילת השנה אישור FDA.

לאבסטייל / צילום: דוברות בורסת נאסד"ק
 לאבסטייל / צילום: דוברות בורסת נאסד"ק

אמנון גולדנברג ז"ל ובת הזוג שהפכה לתלמידה

אלמנתו של עורך הדין המוערך מגלה למה למדה משפטים

שלשום הושק באוניברסיטת תל-אביב מכון ש. הורוביץ לקידום המחקר בתחום הקניין הרוחני בישראל. המכון הוקם בתרומה של משרד עורכי הדין ש. הורוביץ, לזכר עו"ד ד"ר אמנון גולדנברג ז"ל, שהיה שותף בכיר במשרד ודמות בולטת בתחום הקניין הרוחני בישראל.

באירוע השתתפו שלושת נשיאי בית המשפט העליון בדימוס - מאיר שמגר, אשר גרוניס ואהרן ברק; השופטת מיכל רובינשטיין; פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים; פרנסיס גורי, מנהל ארגון WIPO באו"ם; שופט בית משפט עליון בהודו, אק סקירי; ועורכי דין מובילים.

והייתה שם כמובן גם עו"ד אורה גולדנברג, אלמנתו של עו"ד גולדנברג ומשפחתה. גולדנברג סיפרה לנוכחים על הקשר בין היכרותם ומקצועם המשותף. היא אמרה כי לא רבים יודעים שהיא הייתה תלמידתו של אמנון, אבל רק לאחר שנישאו, היא הגיעה למסקנה שהיא חייבת ללמוד משפטים. זאת על-מנת להבין את הלהט שלו למקצוע. וכך החלה גם דרכה המשפטית שלה.

המשתתפים באירוע / צילום: יעקב סהר
 המשתתפים באירוע / צילום: יעקב סהר

ההשראה להמצאה: מהארי פוטר

בביקור בארץ גילה פרופ' לו: כך נפתרה בעיית ריצוף גנום העובר

השבוע נחת בישראל פרופ' דניס לו, העומד בראש צוות של גנטיקאים אשר אחראים לפיתוח רפואי חשוב, בכך שהביאו את בדיקות הדם הגנטיות לנשים בהריון לזיהוי תסמונות בעובר.

את לו אירחו בישראל בכירי חברת כצט, שולי אביבי והדר דגני-ששון; ומנכ"ל פרונטו דיאגנוסטיקה, ניר נבות.

לו הגיע כדי להשתתף בכנס שערכו לגניקולוגים וגנטיקאים בכירים לרגל השקת "גנומיטי" - בדיקת דם גנטית חדשה לנשים בהריון.

במהלך הביקור בארץ, לו סיפר כיצד עלה בראשו הרעיון לפיתוח החשוב. ב-2008 הוא חשב על כך לראשונה, אך לא מצא דרך לעשות זאת. רק לאחר שראה את הסרט "הארי פוטר", והאות H התעופפה לעברו בתלת-ממד, קרה הקסם, ותוך סדרה של אסוציאציות חופשיות, הוא מצא שהדרך לפתור את בעיית ריצוף גנום העובר, היא להתמודד עם התורשה של האם והאב בנפרד.

שולי אביבי, דניס לו, ניר נבות,  הדר דגני ששון / צילום: שמוליק שליש
 שולי אביבי, דניס לו, ניר נבות, הדר דגני ששון / צילום: שמוליק שליש

הזאב שרצה להיות כבש

חרטה או מיתוג מחדש? "הזאב מוול סטריט" מצטער על עברו: "הייתי תאב-בצע. אני לא גאה בעבר שלי"

אתמול (א') התקיים בהיכל מנורה מבטחים בתל-אביב מופע הסיום של ג'ורדן בלפורט, שעל בסיס ספרו האוטוביוגרפי הופק הסרט "הזאב מוול סטריט" בבימויו של מרטין סקורסזה ובכיכובו של לאונרדו דיקפריו. 

עוד קודם לכן השתתף בלפורט בפאנל למסחר שנערך במכללת סימפל טרייד, בו אמר מספר דברים מעניינים. הוא ביטא שם חרטה על הדרך המפוקפקת בה צעד בוול סטריט ובשלה התפרסם. "ניתבתי את היכולות שלי למקומות לא נכונים. היום הייתי פועל בהגינות", הוא אמר והוסיף כי "הייתי תאב-בצע. שאפתנות היא דבר טוב, אבל חציתי את כל הקווים האפשריים. אין ספק שבזמנו איבדתי את שיקול-הדעת. הראייה שלי היום שונה לחלוטין. אני מתעל את היכולות שלי בצורה חיובית".

בלפורט סיים בשנת 2005 לרצות עונש מאסר של 22 חודשים. חברת אוקמנט סטארטון שהייתה בבעלותו הונתה לקוחות בהיקף של 200 מיליון דולר. בנוסף לעונש המאסר שהוטל עליו, הממשל הורה להקים קרן פיצויים ללקוחותיו בהיקף של 110 מיליון דולר, מתוכן הוטל על בלפורט אישית להחזיר 50 מיליון דולר.

"עולם המושגים שלי השתנה לחלוטין", הוא אמר והוסיף: "המטרה שלי כיום היא לתת יותר ממה שאני מקבל. זו הדרך היחידה בעיניי להצליח. אני לא גאה בעבר שלי. עשיתי טעויות ולמדתי מהן".

למרות שחלק ניכר מהונו נעשה בדרכים לא כשרות, בלפורט מציין כי גם כיום הוא ממשיך לפעול בשווקים הפיננסים, אבל בעיקר בתור משקיע בחברות. "אם המסקנה של מי שקרא את הספר שלי או ראה את הסרט היא להתרחק מוול סטריט, אז זו מסקנה שגויה. הבורסה מציאה שפע הזדמנויות לאנשים ומשקיעים ישרים. צריך לדעת לזהות אותן, ובעיקר צריך ללמוד כיצד לפעול בשוק. השכלה פיננסית היא נכס שכל אחד צריך לרכוש.

"כשהגעתי לישראל, שמעתי שוול סטריט הפכה לאחרונה לתחום העיסוק של לא מעט אנשים. אין ספק שהאינטרנט שינה את כללי המשחק, וכיום יש לאנשים פרטיים ממקומות שונים בעולם לא מעט הזדמנויות. חשוב רק שלפני שמסתערים על השוק ללמוד את כללי המסחר, כמו בכל תחום עיסוק אחר. הבנתי שגם כאן (בסימפל טרייד) אנשים מתכנסים בכל אחר-צהריים וסוחרים ביחד עם מנטור. מבחינתי, זה מבורך, וזו הדרך הטובה ללמוד".

בלפורט, שנחשב גם לגורו שיווקי, מתרכז כיום בהרצאות שלו באספקט של מכירות. בהקשר זה הוא אמר בפאנל: "ישנן 3 יתדות שעליהן כל עסק צריך לבסס את מערך המכירות והשיווק שלו - אמינות, הצלחות ובעיקר לייצר ערך אמיתי ללקוח. אם לעסק שלכם יש את היתדות האלה, הסיכוי שלכם להצליח לאורך זמן הוא ממשי ואמיתי. אם אחד מהעקרונות האלה חסר, אז אתם בבעיה". 

ג'ורדן בלפורט / צילום: ג'ורדן בלפורט
 ג'ורדן בלפורט / צילום: ג'ורדן בלפורט

רמי לוי דואג לחתן

הוארכו ההטבות לאופיר אטיאס

אסיפת רשת קמעונאות המזון רמי לוי אישרה ברוב דחוק של 50.3% את הארכת תנאי העסקתו של אופיר אטיאס, חתנו של בעל השליטה בחברה רמי לוי, המכהן כמנהל פיתוח מרכזים לוגיסטיים וכמפקח על תחום התקשורת בחברה. 

אטיאס, הנשוי לביתו של לוי, יפית, נהנה בעבודתו משכר חודשי של 18 אלף שקל, צמוד למדד ולהטבות נוספות, החזר הוצאות שוטפות ורכב בשווי של עד 250 אלף שקל. ב-2014 הגיעה עלות העסקתו ל-350 אלף שקל. 

בשבועות האחרונים התעוררו כותרות סביב לוי בנוגע לחשדות נגד בכירים ברשת הדיסקאונט, ובכירים בחברה, בהם לוי, נחקרו במשטרה בחשד לשימוש לא חוקי במערכת האבטחה של חברת התקשורת.

חברת רמי לוי טרם פרסמה את דוחות 2015, אך בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה היא מציגה שחיקה של 22% ברווחיה, שעמדו על 58 מיליון שקל, למרות זינוק של 17% בהכנסות שנשקו ל-2 מיליארד שקל.

רמי לוי / צילום: איל יצהר
 רמי לוי / צילום: איל יצהר