"המאבק הוא לא בין מסכים, אלא בין תוכן שרוצים לראות לכזה שלא"

הפרסומאי גדעון עמיחי בכנס EffecTV: "תוכן טוב בדיגיטל יגיע לבמה המרכזית, לטלוויזיה"

גדעון עמיחי / צלם: תמר מצפי
גדעון עמיחי / צלם: תמר מצפי

"הספוט בטלוויזיה חי ובועט. אם הספוט מת - הוא בגן עדן" - כך אמר היום (ג') הפרסומאי גדעון עמיחי, מייסד ומנהל חברת הפרסום No, No, No, No, No, Yes, בכנס EffecTV של תעשיית הטלוויזיה והפרסום. "לנו נראה טבעי שממשיכים להשקיע בטלוויזיה", הוסיף עמיחי. "הטלוויזיה בתקופת עדנה, הכי טובים רוצים לכתוב ולביים טלוויזיה. ואם יש עדנה לטלוויזיה - יש עדנה לפרסומות טלוויזיה".

הכנס התקיים היום (ג') בפעם הראשונה בתיאטרון הבימה בתל-אביב. בין היתר לקחו בו חלק זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, ערוץ 10, ערוץ 24 וחברות המדיה ארטימדיה ומדיה קום.

עמיחי הרצה בפאנל שנשא את הכותרת "ספוט הטלוויזיה מתלוצץ עם רופאיו", ומדבריו עולה כי ההספדים על התעשייה היו מוקדמים ואף מיותרים. "זאת מדינה שבפריים-טיים יש בערוצים המסחריים ביום רגיל מעל מיליון צפיות. אלה מספרים מטורפים", אמר. "פרסום ובניית מותגים זה מקצוע, וגם לעשות טלוויזיה זה מקצוע. זאת שעתם הגדולה של מספרי הסיפורים, לא של הטכנולוגיה. הטלוויזיה כדימוי היא פטיש. אין כלי שמשפיע יותר חזק ממנה על החושים. היא מעצימה דברים. כולם רוצים שהסרט הוויראלי בסוף יגיע לטלוויזיה. מפרסם רוצה דרמה ועוצמה, וגם היום אין כלי חזק יותר מטלוויזיה".

עמיחי הוסיף כי "ככל שעולה קרנה של הטלוויזיה, עולה קרנו של התוכן. אם התוכן לא טוב - אף אחד לא רוצה ממילא לראות אותו באף מקום, ולהפך - אם תוכן טוב צומח בדיגיטל, הוא יגיע לבמה המרכזית, לטלוויזיה.

"זה לא מאבק בין מסכים, אלא בין תוכן שרוצים לראות לכזה שלא. המסך לא משנה. יש פרסומת שרוצים לראות ופרסומת שרוצים לחסום. פרסומת בסופרבול זה אייקון, אמירה, פרסומת מושקעת, מלהיבה, שסביר להניח שירצו לראות. לסיפור טוב יש שיתוף בכל המסכים. יש לזכיינים גמרים מדהימים בכל שנה. יש מקום שהם יחליטו שאירוע גמר אחד פתוח רק לפרסומות חדשות - בישראל רייטינג של גמר מצדיק את זה, הוא פנומנלי מבחינת מספר הצופים. זה גם לטובת הצופים וגם לטובת המפרסמים".

עמיחי חזר למטאפורת הפטיש וכלי העבודה ואמר כי "פטיש לא מספיק, ולכן רק טלוויזיה לא מספיקה. הדיגיטל הוא המברג. הכוח של הדיגיטל הוא בטירגוט, ביכולת להגיע עד הבורג הכי קטן. הוא לא אמור להיות פטיש. הוא משלים. לכל מברג יש יכולות אחרות, יותר ופחות טירגוט, אבל זה לא פטיש, וזה לא תחליף. אין מנצח - מנצחים יחד. הרדיו לא מת בגלל הטלוויזיה, והדיגיטל לא ימות בגלל המובייל.

"ממילא בלי תוכן שאנשים רוצים לראות, כלום לא יעבוד. זה עולם של תוכן, והעובדה שנוספים כל הזמן כלים חדשים היא לא העניין. העניין הוא הסיפורים. טכנולוגיה וטירגוטים זה חשוב, אבל אם האיש שנכנס לקניון קיבל עכשיו למובייל פרסומת שלא מעניינת אותו - מה זה משנה?". 

לוגו כנס הטלוויזיה EFFCTV
 לוגו כנס הטלוויזיה EFFCTV