עלייה ברווח הגולמי של קב' דלק ב-2015; הרווח הנקי - 7 מיליון ש'

הכנסות הקבוצה רשמו אשתקד קיטון ל-6.356 מיליארד שקל ■ המנכ"ל ברטפלד: "נציגי שותפויות לוויתן כבר החלו בשיחות עם משרדי הממשלה הרלוונטים על מנת להגיע לפתרון מהיר להסדרת סוגיית היציבות"

אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי
אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מסכמת היום (ה') את שנת 2015 עם ירידה בהכנסות שהסתכמו ב-6.356 מיליארד שקל לעומת 7.831 מיליארד שקל ב-2014. בשורה התחתונה דיווחה הקבוצה על רווח של 7 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפסד של 765 מיליון שקל ב-2014. 

בנטרול הפחתות שנבעו מירידת ערך בהשקעות פננסיות, הרי שהקבוצה הייתה מציגה רווח שנתי נקי של 345 מיליון שקל. 

הרווח הגולמי של הקבוצה רשם עלייה ל-1.764 מיליארד שקל לעומת 1.605 מיליארד שקל ב-2014.

עיון מעמיק יותר בדוחות מגלה כי הכנסות הקבוצה מפעילות הגז והנפט טיפסו לכ-1.67 מיליארד שקל (לעומת 1.4 מיליארד שקל בשנה הקודמת), בעוד הרווח מפעילות הגז והנפט זינק ל-254 מיליון שקל לעומת 93 מיליון שקל ב-2014.

מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד ציין עם פרסום הדוחות כי "שנת 2016 תעמוד בסימן קידום התוכניות לפיתוח מאגר לוויתן והמשך איתור הזדמנויות וביצוע השקעות אסטרטגיות בשוק האנרגיה הבינלאומי, בטווח הזמן הקרוב, אשר תהיינה סינרגטיות ומשלימות לפעילות הקבוצה. משניתנה החלטת בג"צ בסוגיית מתווה הגז, במסגרתה אישר בית המשפט העליון את סעיפי המתווה למעט פסקת היציבות, אחד היעדים המרכזיים שלנו בשנה הקרובה יהיה לקדם את תוכנית הפיתוח של מאגר לוויתן, על בסיס התוכנית המפורטת העדכנית, שהופקדה בחודש שעבר על ידי שותפות לוויתן, לאישור הממונה על ענייני הנפט, על פיה יפותח המאגר בלוחות זמנים מואצים שיאפשרו את הזרמת הגז למשק הישראלי כבר בשנת 2019, כאשר יכולת ההפקה הכוללת של המאגר בשלב הסופי של הפיתוח צפויה לעמוד על כ-21 BCM, וזאת לאור העליה הצפויה בביקושים לגז טבעי בשווקי היעד".

ברטפלד הוסיף: "חשוב להדגיש שנציגי שותפויות לוויתן כבר החלו בשיחות עם משרדי הממשלה הרלוונטים על מנת להגיע לפתרון מהיר להסדרת סוגיית היציבות וזאת במקביל לפעולות שננקטות ליישום המתווה בהתאם לתכנון המקורי".