ארה"ב ייצרה 215 אלף מקומות עבודה; האבטלה עלתה ל-5%

התחזיות היו לתוספת מתונה יותר של מקומות עבודה ■ מספר העובדים השעתיים נותר ללא שינוי ■ האבטלה עלתה בשיעור קל ל-5% שפל של כ-8 שנים ■ אנליסטים: ילן צדקה, יש להאט את קצב העלאות הריבית

אבטלה תעסוקה / צילום: thinkstock
אבטלה תעסוקה / צילום: thinkstock

משרד העבודה האמריקאי דיווח היום (ו') כי בחודש מארס ייצרה הכלכלה האמריקאית 215 אלף מקומות עבודה חדשים. שיעור האבטלה גדל ל-5% בעיקר בשל קצב גבוה יותר של הצטרפות לכוח העבודה.

על-פי התחזיות המוקדמות המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 206 אלף משרות חדשות לאחר תוספת של 242 אלף משרות בחודש פברואר.

שיעור האבטלה שהיה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.9%, אולם כנראה לא נלקח בחשבון הנתון של קצב גדול יותר של מצטרפים לכוח העבודה מה שמחייב הערכות חדשות לגבי תוספת המשרות של הכלכלה האמריקאית.

להערכת כלכלנים, מצבה של כלכלת ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, יהיה איתן ויציב כל עוד השוק ייצר 200-250 אלף משרות בחודש

שלשום פורסם סקר ADP, הנתון המקדים לדוח תעסוקה, והצביע על הוספה של 200 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות להוספה של 205 אלף.

הדוח מגיע על רקע דבריה של נגידת הפד ילן השבוע, לפיהם הבנק המרכזי יאט את קצב העלאות הריבית השנה - עובדה שעודדה את שוקי המניות ושלחה את הדולר לירידות.

אנליסטים שהגיבו מיד לאחר פרסום דוח התעסוקה אמרו כי יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, צדקה השבוע כשאמרה שהבנק המרכזי האמריקאי צריך להיות זהיר יותר במדיניות המוניטרית שלו, מה שהביא להערכות כי קצב העלאות הריבית בארה"ב יהיה נמוך יותר מכפי שצפו לפני מספר חודשים.