פוליגרף לעשרות עובדים באדלר-חומסקי, בהם בכירים

הבדיקה לא נעשתה בשל אירוע ספציפי כלשהו, אלא כהליך של הרתעה ■ ככל הנראה הבדיקות לא העלו ממצאים חשודים ■ איל חומסקי: "הבדיקות נעשו כחלק משגרת ביקורת"

אייל חומסקי / צילום: איל יצהר
אייל חומסקי / צילום: איל יצהר

שליחת עובדים לבדיקת פוליגרף נתפסת כצעד ארגוני בוטה ששמור למקרים קיצוניים במיוחד, ולכן בענף הפרסום, כמו בענפים אחרים, לא נוטים להשתמש בו - בוודאי לא באופן שגרתי. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים נשלחו לבדיקת פוליגרף מספר לא קטן של עובדים במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, בהם בכירים.

מקורבים למשרד סיפרו ל"גלובס" כי מדובר על קרוב ל-30 אנשים שנדרשו לעבור את הבדיקה, שלא נעשתה בשל אירוע ספציפי כלשהו, אלא כהליך של הרתעה. לעומת זאת, גורמים במשרד עצמו אמרו כי מספר הנבדקים נמוך יותר ועומד על כ-15 בכירים מההנהלה וממטה הקבוצה.

עוד נודע ל"גלובס" כי בדיקות הפוליגרף נערכו על-ידי חברת ש. כספי פוליגרף חקירות וייעוץ ביטחוני. בעלי המשרד, שמעון כספי, הוא אביו של הכדורסלן עומרי כספי. ככל הנראה הבדיקות לא העלו ממצאים חשודים.

איל חומסקי אישר את הידיעה, אך טען כי בדיקות הפוליגרף שנערכו לאנשי המשרד אינן סביב אירוע מסוים, כי אם חלק משגרת בדיקות שנערכת מדי כמה זמן כהליך ביקורת ובקרה. "זה נעשה בהמלצת רואי החשבון שלנו, זה מהלך שגור בארגונים - וגם אצלנו. פעם נשלחים יותר אנשים ופעם פחות. הפעם נשלחו יותר, כי לא ערכנו בדיקות כבר זמן רב", אמר חומסקי.

אדלר-חומסקי הוא אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל. הוא מדורג במקום השני בטבלת המשרדים הגדולים, עם היקף פרסום שעמד ב-2015 על 324.8 מיליון שקל לפי נתוני יפעת בקרת פרסום.

פרט למשרד הפרסום עצמו, כוללת הקבוצה את חברת המדיה מדיה קום, מחברות המדיה הגדולות בישראל, את משרד הפרסום LEAD, את פרסום בריקמן ומשרד בורודה-קפלן. ככל הידוע, רוב הנבדקים הם מתוך משרד אדלר-חומסקי עצמו.