מנהלי קפיטל פוינט חילקו ב-2015 כ-10 מ' ש' עקב מימוש בנוירודם

ב-2014 היה הבונוס לכל אחד מהמנכ"לים, יוסי תמר ושי יצחק ליאור, בהיקף של 351 אלף שקל בלבד

שוקי גלייטמן / צילום: גלובס טיוי
שוקי גלייטמן / צילום: גלובס טיוי

הוצאת חברת ההחזקות קפיטל פוינט בעבור שכרם של המנכ"לים המשותפים של החברה, יוסי תמר ושי יצחק ליאור, עמדה ב-2015 על 10.5 מיליון שקל, הרוב המוחלט במזומן. כל אחד מהמנהלים קיבל בונוס של כ-4 מיליון שקל עבור ביצוע הנפקות בחברה ומימושים בחברות הבנות, ובעיקר עבור מימוש מניות חברת נוירודרם, שנסחרת בנאסד"ק. עלות שכר הבסיס השנתי של כל אחד מן המנהלים עמדה על כ-860 אלף שקל בחודש.

קפיטל פוינט משקיעה בחברות ביומד צעירות וכן מבצעת השקעות אופורטוניסטיות ופיננסיות נוספות. הסכם ההעסקה בחברה מעניק לכל אחד מהמנכ"לים המשותפים בונוס של 2.5% מהיקף כל גיוס שהם הציגו לחברה והתממש בתקופתם (למעט גיוס שבו יש מתווך בתשלום או גיוס בהנפקת זכויות). כמו כן זכאים המנהלים על בסיס ההסכם למענק של 3.5% מכל מימוש בחברה בה או דיבידנד שהתקבל מאחת החברות הבנות. למענק לו זכאים השניים הוגדרה תקרה של 16 מיליון שקל לאורך שלוש שנים. בשנה שעברה עמד הבונוס על 351 אלף שקל בלבד, בעיקר מענק עבור ביצוע הנפקות, כך שנראה שהתקרה עדיין רחוקה.

זינוק במניה בשנה האחרונה

עיקר הבונוס ב-2015 הגיע ממימושים, שהעיקרי שבהם הוא בחברת נוירודרם שהונפקה בנאסד"ק בסוף 2014. קפיטל פוינט מימשה מניות נוירודרם בסכום של 25.6 מיליון דולר (כ-97 מיליון שקל) בתקופת הדוח, מתוך סך המימושים בחברות הבנות בהיקף של 108 מיליון שקל. לאחר תקופת הדו"ח המשיכה לממש מניותיה בחברה.

יתר הבונוס נבע בעיקר ממימוש השקעות הפיננסיות שביצעה החברה, כלומר לא בחברות החממה שהיא גידלה בבית. כך למשל, ביצעה החברה השקעה במניות חברת התרופות מיילן וכן השקעה קצרת טווח בחברת קסניה הבורסאית.

יצוין כי מתחילת 2015 ועד היום מניית החברה עלתה ב-76% והחברה נסחרת כיום לפי שווי של 94 מיליון שקל, אליו לא התקרבה בשנים קודמות. השווי נגזר בעיקר מן המזומן בקופת החברה - 81.4 מיליון שקל נכון לתאריך הדו"ח, שרובו נבע מהמימוש בנוירודרם. יו"ר קפיטל פוינט הוא שוקי גלייטמן.