נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק קפץ ב-1.6%, הנפט זינק

נעילה מעורבת בבורסות אירופה ■ פרוטוקולי הפד: חילוקי דעות בנוגע למועד הבא של העלאת הריבית ■ פייזר מבטלת את עסקת אלרגן ■ מאקרו: ירידה של כ-5 מיליון חביות במלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, זאת על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות במחירי הנפט. מדד הנאסד"ק קפץ ב-1.6% בהובלת מניות הביוטק והפארמה בעוד מדד ה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-1%.

 

נתונים מעודדים מסין מעלים את האופטימיות בשווקים הפיננסיים כי מצבה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אינו רע כל כך. מדד מנהלי הרכש (PMI) בסין עלה במארס ל-52.2 נקודות לעומת קריאה של 51.2 נקודות בחודש פברואר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

בינתיים, הנפט  המשיך לרכז עניין וננעל בעליות של יותר מ-5%, על רקע דיווחים של ירידה במלאים והצהרת תקווה מצד מדינת כווית על הסכם להגבלת התפוקה בין יצרניות הנפט הגדולות. העליות בנפט התגברו לאחר פרסום דוח המלאים בארה"ב, שהצביע על ירידה של 4.9 מיליון חביות במלאי הנפט בשבוע החולף, הרבה מעל צפי האנליסטים בשוק שהצביע על עלייה של כ-3 מיליון חביות במלאי הנפט.

ב-21:00 שעון ישראל הפדרל ריזרב פרסם את פרוטוקולי החלטת הריבית האחרונה שלו. מהפרסומים עולה כי רוב חברי הפד טענו כי עדיין קיימים סיכונים עבור הכלכלה האמריקאית וכי העלאת הריבית באפריל לא מתאימה ואף תתפרש כאיתות לחץ. פרוטוקולי הפד מתפרסמים על רקע דברי הנגידה ילן בשבוע שעבר לפיהם הפד יאט את קצב העלאת הריבית.

 

אלרגן  מריכזה עניין רב על רקע דיווחים כי ענקית התרופות פייזר  החליטה לבטל את ההשתלטות על אלרגן בעסקת ענק בהיקף של 150 מיליארד דולר, עקב שינויי מיסוי מתוכננים מצד משרד האוצר האמריקאי.

בגזרת הדוחות, היום דיווחו מספר חברות דוגמת מונסנטו  ו-בד באת' אנד ביונד .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]