צפו בתיעוד שנחשף: כך נמלט מתחת לאף המחבל מבריסל

בשעה 7:58 עזב "האיש במעיל הלבן" את נמל התעופה בבריסל, דקות לפני הפיצוץ ■ ב-9:42 הוא תועד בכיכר מייזר בצפון-מזרח בריסל ואז נעלמו עקבותיו ■ היום נחשף לראשונה נתיב הבריחה שלו ■ צפו בוידאו

המחבל הנמלט מבריסל / צילום: מהוידאו
המחבל הנמלט מבריסל / צילום: מהוידאו

משטרת בלגיה פרסמה היום (ה') סרטון חדש מאזור שדה התעופה בבריסל לאחר פיגוע ההתאבדות הכפול במקום לפני כשבועיים, וביקשה את עזרת הציבור באיתור עקבותיו של האדם שנצפה יחד עם שני המחבלים המתאבדים. "במסגרת חקירת המתקפה בשדה התעופה, המשטרה מבקשת לברר את נתיב הבריחה של המחבל שנמלט", נמסר בהודעת הרשויות.

ההודעה שפורסמה יחד עם הסרטון מתארת את המיקומים באזור נמל התעופה בהם נצפה החשוד השלישי, שזהותו טרם פורסמה. ב-7:58 הוא יצא מבניין הטרמינל, כשהוא לובש מעיל בהיר וכובע. הוא צעד במתחם הנמל ועזב את האזור. בהמשך, הוא צעד באזור ובשלב מסוים הסיר את הכובע והמעיל, שבעזרתם זוהה בתמונות הראשונות שפורסמו ממצלמות האבטחה.

ב-8:50 הוא נצפה בצומת רחובות סמוכה, כשהוא לובש חולצה בהירה ושרווליו מקופלים. הוא תועד בצומת מייזר - שם נעצרו בסוף החודש שעבר חשודים במעורבות במתקפת הטרור - בשעה 9:42. שבע דקות לאחר מכן, הוא תועד בשדרות ברבאנסון, עד שפנה לרחוב דה נוואייה, בשעה 9:50, ומאז לא תועד כלל .

המשטרה ביקשה מהציבור למסור מידע בנוגע למקום שבו עשויים להיות פריטי הלבוש שהסיר החשוד, או פרטים נוספים בנוגע לנתיב הבריחה שלו. "אם המעיל יימצא, זה עשוי לספק מידע חיוני לחוקרים" נמסר. פרטים מזהים נוספים שנמסרו כללו עיניים כחולות, מכנסיים כהות ונעליים חומות.

32 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור בשדה התעופה ותחנת הרכבת התחתית מלבק. החשוד השלישי, שזכה לכינוי "האדם בכובע", נצפה לצדם של המחבלים המתאבדים איברהים אל-בכראווי ונג'ם שעראווי. אחיו של איברהים, חאלד, היה זה שפוצץ את עצמו במלבק. שני בני אדם, פייסל שפו ונעים אל-חאמד, נעצרו בחשד שהם אותו חשוד שלישי מסתורי, אולם שוחררו לאחר שהתברר כי הם לא קשורים לחקירה.