אופס: הפרט החשוב שהבת של טראמפ "שכחה" לציין

איוונקה טראמפ החליטה השבוע בצעד חריג לעמוד מול המצלמות ולתמוך באביה במירוץ הרפובליקני, אלא שבארה"ב התמקדו בעיקר בתקלה לא נעימה בעסקיה, שעומדת בסתירה להצהרות אביה ■ צפו בווידאו

איוונקה טראמפ / צילום: רויטרס
איוונקה טראמפ / צילום: רויטרס

איוונקה טראמפ, בתו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, מנסה לסייע לאביה בקמפיין שהוא מנהל. אתמול (ד') היא השתתפה בכנס בניו-יורק והסבירה כיצד אביה ינהל מו"מ קשוח על מדיניות הסחר של ארה"ב ויחזיר את התעסוקה שעברה בעיקר למדינות מזרח אסיה וסין. אולם, היא שכחה לציין שאת רוב מוצרי האופנה של החברה שלה היא מייצרת מחוץ לארה"ב, ובעיקר בסין.

למעשה, שעות ספורות לפני שהיא עלתה לנאום בכנס הפוליטי, היא קיבלה הודעה מהרשויות בארה"ב לפיה היא נדרשת לבצע ריקול (איסוף מוצרים) ל-20 אלף צעיפים שהחברה שלה משווקת בארה"ב משום שהם לא עומדים בדרישות התקן האמריקאי ועלולים להתלקח. כך דווח אתמול ב"פייננשל טיימס".

אביה של איוונקה, נזכיר, טוען כי יש לצמצם ואף לאסור על חברות להעביר את פעילות הייצור שלהן מעבר לים ויש לנקוט במדיניות סחר קשוחה יותר של ארה"ב. לטענתו של טראמפ, מדיניות סחר אקטיבית יותר מאשר מהלך של פיחות המטבע, היא הטלת מכסים על מוצרים המיובאים לארה"ב, בעיקר על מוצרי היבוא מסין.