ריבלין: על היהודים להוכיח שישראל גם יהודית וגם דמוקרטית

בראיון ל"וושינגטון פוסט" אמר הנשיא: "אם הפלסטינים יראו שהערבים כאן חיים בהרמוניה עם היהודים, הם עשויים לחשוב שאולי זה לא כל כך רע" ■ "הקול הרגוע של ריבלין, שנשען על שכל ישר, נשמע כקול בודד בישראל בימים אלה"

"על הרוב היהודי בישראל מוטל העול להוכיח שבהגדרת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אין שום ניגוד" - כך אמר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בראיון ל"ושינגטון פוסט".

היהודים חייבים לתת לערבים הרגשה שהם חלק מהחברה, אמר הנשיא. "היחסים בין היהודים לערבים (הישראלים) נחוצים כדי לבנות גשר בין הישראלים לפלסטינים".

"אם הפלסטינים יראו שהערבים (הישראלים) חיים בדו-קיום בשלום עם היהודים, אז הם עשויים לחשוב שאולי זה לא כל כך נורא", הוסיף ריבלין.

כתבת העיתון בישראל ליוותה את ריבלין לביקור בנצרת, שבו הוא נפגש עם ראש העיר, עלי סאלם. "הלוואי והיו לנו עוד כמה מנהיגים כמו הנשיא", אמר סאלם. "אם היו עוד כמותו, היינו פותרים את הבעיות כאן כבר לפני שנים רבות".

"הקול הרגוע של ריבלין, שנשען על השכל הישר, נשמע כוקל בודד בישראל בימים אלה", מציין "וושינגטון פוסט". העיתון אומר, שלעיתים קרובות נאלץ ריבלין "לאחות קרעים שנבעו בין מגזרים מנוגדים בחברה הישראלית העצבנית".

"לא אחת, המחלוקות האלה מחריפות עוד יותר בגלל התבטאויות משוללות תקינות פוליטית או סתם גזעניות שמשמיעים מחוקקים או מנהיגים דתיים מקבוצה זו או אחרת", אומר ה"פוסט".

באותה פגישה בנצרת אמר ריבלין: "אלה שאומרים שאינם רוצים לחיות יחד (עם הערבים) צריכים להבין שנגזר גורלנו לחיות יחדיו".