עוד ספין? גולן טלקום שוקלת לבקש מביהמ"ש הקפאת הליכים

מקורבים למיכאל גולן: זהו תרחיש ריאלי כדי להרגיע את המערכת עד לבירור הערעור שיוגש לביהמ"ש על ההתנגדות הצפויה של רשות ההגבלים למיזוג עם סלקום

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

ספין או תרחיש ריאלי? גולן טלקום שוקלת לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן, בעקבות ההחלטה המסתמנת של רשות ההגבלים העסקיים להתנגד לעסקת המיזוג שלה עם סלקום. מקורות מוסמכים בסביבתו של מיכאל גולן מספרים ל"גלובס" כי התרחיש ריאלי, וכי החברה נערכת לאפשרות הזו עד להתבהרות עתידה של החברה. גולן טלקום סירבה להגיב לידיעה. 

התרחיש של מינוי נאמן אינו מופרך על פניו, משום שבמקרה כזה גולן יכול להרגיע את המערכת עד שיובהר מצבו. יחד עם זאת, מינוי נאמן על-ידי בית משפט יכול להוביל להתפתחויות נוספות בהתאם לשיקול-דעתו של בית המשפט, כך שהאחריות על גורל החברה תהיה מונחת לפתחו.

אם להאמין לגולן, הרי שהחברה עברה להפסד החל מ-2016 בגלל ההסכם החדש של תשלומים לסלקום של 21 מיליון שקל בחודש עבור השימוש ברשת שלה. הסכם זה גבוה ממה ששילם גולן בשנים קודמות, וכאן נעוצה ככל הנראה הסיבה להפסדים. בנוסף, גולן טלקום כמעט אינה גדלה בחודשים האחרונים מבחינת כמות מנויים, ומחירי החברה ממשיכים להיות נמוכים מאוד.

בימים האחרונים נוקטת גולן שיטות קיצוניות על-מנת לנסות ולהשפיע על ההחלטה המסתמנת לדחיית המיזוג עם סלקום. החברה פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון במכתב מאיים, האשימה אותם שבגללם רשתות הסלולר במדינת ישראל יקרסו, ושהם יהיו האחראים לכך. מיכאל גולן אף ניסה להלך אימים תוך שהוא מזכיר את החיזבאללה ונסראללה, שישיגו הישג חשוב בעקבות קריסת רשתות הסלולר הצפויה בישראל, אם לא יאשרו לגולן את המיזוג עם סלקום.