בן-משה יצרף את נושי מגה להסדר המתגבש באלון רבוע כחול

זאת במטרה לצמצם את היקף המתנגדים להסדר ולחזק את טיעוניו בבקשה לביהמ"ש ■ נאמני מגה מסרבים בינתיים למכור לבן-משה את מגה בכ-200 מיליון שקל במזומן ובמניות ■ החברה-האם קיבל ארכה של שבוע לחתימת הסדר החוב

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

מוטי בן-משה מנסה להלחיץ את נאמני רשת מגה קמעונאות, לאחר שלא הצליח עד כה לשכנעם להיענות להצעתו ולמכור לו את רשת חנויות המזון תמורת כ-200 מיליון שקל במזומן ובמניות החברה-האם לשעבר, אלון רבוע כחול.

בעל השליטה המיועד באלון רבוע כחול (החברה-האם של רשת מגה שקרסה) הסכים לצרף להסדר החוב בחברה גם את נושי מגה המחזיקים בערבות בעלים של החברה-האם, במטרה לצמצם את היקף המתנגדים להסדר ולחזק את טיעוניו בבקשה לבית המשפט לאשרו.

מדובר בחובות של מגה לגופים כגון בסס"ח, כלל ביטוח ועוד, שהיקפם נאמד בכ-150 מיליון שקל, אולם ייתכן כי חלקם ישולמו לבסוף על-ידי מגה או מי מרוכשיה.

אתמול שלח בן-משה את בא-כוחו, עו"ד רענן קליר, להציג בפני מחזיקי האג"ח של אלון רבוע כחול את תוכניתו להשלמת הסדר החוב ולבקש מהמחזיקים ארכה נוספת בת שבוע (עד ליום רביעי הבא) לחתימת ההסדר ולהגשתו לאישור לבית המשפט. 

המחזיקים הצביעו בעד הענקת הארכה, ברוב מוחלט, כשרק מחזיק בודד שברשותו אג"ח בהיקף זניח של 21 אלף שקל ערך נקוב, התנגד למתן הארכה.

לאלון רבוע כחול יש חוב בנקאי של כ-530 מיליון שקל וכן איגרות חוב שהנפיקה לציבור (סדרה ג') בהיקף של כ-380 מיליון שקל ע"נ, כאשר סך החוב למחזיקים עומד כיום על כ-400 מיליון שקל.

מרבית האג"ח מרוכזות אצל מספר מצומצם של גופים מוסדיים, ובראשם: ילין לפידות (71 מיליון שקל ע"נ), הראל (51 מיליון שקל ע"נ), מגדל (49 מיליון שקל ע"נ), איילים קרנות נאמנות (46 מיליון שקל ע"נ), הפניקס (34 מיליון שקל ע"נ), מיטב דש (27 מיליון שקל ע"נ), מור קרנות נאמנות (12 מיליון שקל ע"נ) ואנליסט (9 מיליון שקל ע"נ).

לפני כחודשיים בחרו המחזיקים בהצעתו של בן-משה לרכוש את מניות השליטה באלון רבוע כחול מידי החברה-האם, קבוצת אלון הפרטית (שבבעלות שרגא בירן, דודי ויסמן והקיבוצים), תמורת 115 מיליון שקל, ולהזרים לה בנוסף 900 מיליון שקל לצורך פירעון חובותיה לנושים הפיננסיים.

הצעתו של בן-משה נבחרה בעיקר לאחר שטען כי ישלים את הסדר החוב גם ללא הגעה להסכם עם נאמני מגה בדבר תביעותיהם מהחברה-האם לשעבר. מאז מנהל בן-משה מגעים להשלמת ההסדר מול הבנקים ונציגות מחזיקי האג"ח, ואלו טרם הגיעו לידי חתימת הסכם עקב פערים מסוימים בין הצדדים.

ינסה להקדים את הדיון במכירת מגה

במקביל, בן-משה ביקש לקלוט בחזרה את מגה לאלון רבוע כחול, ולכן הציע לנאמנים לרכוש אותה בחזרה תמורת ויתור על תביעותיהם. אלא שהצעתו לא התקבלה כאמור, ומשכך בחר כעת לצרף להסדר עם הנושים הפיננסיים גם את נושי מגה המחזיקים בערבות של אלון רבוע כחול, מתוך מטרה להחליש את ההתנגדות לו.

ביום שני הקרוב יתקיים בבית המשפט המחוזי-מרכז בלוד דיון בבקשת נאמני מגה למתן הוראות, בהמשך לדוח שהגישו לבית המשפט בנושא התנהלותו של בן-משה בקשר להליך המכירה של מגה. 

לקראת הדיון מקווים בן-משה ונושי אלון רבוע כחול להשלים את המשא-ומתן ולחתום על ההסכם ביניהם, כדי שיוכלו להגיש לבית המשפט את הבקשה להסדר חוב בחברת ההחזקות כבר ביום ראשון - עוד לפני הדיון שיזמו נאמני מגה. ואולם, מאחר שחלק מהמחלוקות טרם נפתרו, עשויה הבקשה להיות מוגשת בסופו של דבר לבית המשפט ברגע האחרון, קרי עד ליום רביעי, המועד בו מסתיימת הארכה שקיבל בן-משה מהמחזיקים.