פער של 60% בנוזל פיירי מהמשווק הרשמי לבין יבוא מקביל

פרוקטר אנד גמבל הקטינה פעמיים את נוזל הכלים של פיירי, לא את המחיר; המוצר בגודלו המקורי נמכר ביבוא מקביל - בזול יותר

כבר לא ברור מה יותר מקומם - הקטנת מוצרים או העובדה שכשהם נמכרים ביבוא מקביל בגודלם המקורי, הם זולים בהרבה. לפני זמן מה הקטינה פרוקטר אנד גמבל את נוזל הכלים של פיירי מתכולה של 650 מ"ל ל-515 מ"ל בחלק מהמוצרים, בהם פלטינום, המוגדר כ"נוסחה הטובה ביותר של פיירי". מדבקת השינוי עדיין מתנוססת על המוצרים. למהלך קדמה הקטנה נוספת - מ-750 מ"ל ל-650 מ"ל.

המוצר המופץ ברשתות שרוכשות אותו ביבוא מקביל, לעומת זאת, נמכר בתכולה של 720 מ"ל - תוספת של 40%. על גבי שני המוצרים כתוב כי זו הנוסחה הטובה ביותר של פיירי וכי שניהם מכילים לפחות 24% חומר פעיל.

המוצר שמשווק רשמית נמכר בסניף סופר פארם אחד העם בתל-אביב ב-13.90 שקל במחיר המלא ובמסגרת מבצע שמתקיים השבוע מחירו עומד על 9.90 שקלים. מחירו של המוצר הגדול יותר, שנמכר בסניף סופר ברקת בתל-אביב, הוא 11.90 שקל, ובמסגרת מבצע גם הוא נמכר ב-9.90 שקלים. מכאן, הפער במחיר לצרכן בין המוצרים הזהים עומד על כ-40% במבצע ועל כ-60% במחיר המלא.

יבוא מקביל של מוצרי טואלטיקה צובר תאוצה עם מותגים כמו קולגייט וג'ילט. בפני הקמעונאים עומדות היום יותר אפשרויות לקבל עסקה טובה עבורם ועבור הצרכנים. אלא שליבוא המקביל יש מגבלה של רציפות ושל זמינות היות שבמקרים רבים מדובר במלאי מסוים. את נוזל הכלים שנמכר בסופר ברקת משווק בישראל ש.ק ספיריטס, והוא מיוצר על-ידי פרוקטר אנד גמבל בצ'כיה. את הנוזל שמשווקת דיפלומט מייצרת פרוקטר אנד גמבל באנגליה.

מפרוקטר אנד גמבל נמסר: "למוצר המיוצר במפעל החברה באנגליה והמיובא לארץ על-ידי היבואן הרשמי - דיפלומט (מ.מ.ס.) - נוסחה טובה יותר באופן מובהק והיא המתקדמת ביותר בעולם של פיירי. כך למשל, הנוסחה של פיירי במוצר מהמפעל באנגליה טובה ב-30% מהמוצר ביבוא המקביל, ומכילה באופן משמעותי יותר חומר פעיל כדי לענות על הצרכי השוק והצרכנים המקומיים.

"פיירי בעל הנוסחה המיוצרת באנגליה ישטוף כ- 30% יותר צלחות. יצוין כי המחיר הסופי נקבע על-ידי רשתות השיווק, ובכל מקרה פרוקטר אנד גמבל מכבדת את עקרונות התנועה החופשית של מוצרים בשוק המקומי והבינלאומי".

מדיפלומט נמסר: "אין לנו מידע בנוגע למקור היבוא המקביל. את המחיר הסופי קובע הקמעונאי בלבד".

מסופר-פארם נמסר: "הרשת מפעילה 224 סניפים ברחבי הארץ ומבטיחה כי תהיה אספקה רציפה של מוצרים, מה שלא מתאפשר ביבוא מקביל, הנסמך על-פי רוב על סטוקים". 

פיירי / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 פיירי / צילום: מיכל רז חיימוביץ