קרן הריט מניבים רוכשת בניין משרדים בירושלים ב-95 מיליון שקל

מדובר ברכישה שנייה של קרן הריט החדשה: תרכוש בניין משרדים בגבעת שאול בירושלים מחברת מלם מערכות תמורת כ-95 מיליון שקל לא כולל מע"מ ■ הרווח התפעולי הנקי מהנכס: כ-7 מיליון שקל בשנה, תשואה נוכחית של כ-7.4% על ההשקעה

קרן הריט מניבים חתמה אמש (ב') על הסכם לרכישת בניין משרדים בגבעת שאול בירושלים מחברת מלם מערכות בעבור כ-95 מיליון שקל לא כולל מע"מ. מדובר בבניין משרדים הממוקם ברחוב אדם ועולמו מספר 8, בניין שנבנה לפני כ-18 שנה הכולל כ-9,050 מ"ר בנוי בחמש קומות ועוד 180 חניות, מרביתן בחניון תת קרקעי בן שלוש קומות. הבניין מאוכלס ברובו (כ-60) על ידי חברת מלם כאשר שאר השטחים מושכרים לגורמים נוספים. המבנה מאוכלס כולו ברמת תפוסה של 100%.

מקרן הריט מניבים נמסר היום כי ה-NOI (רווח תפעולי נקי) השנתי הנוכחי מהנכס עומד על כ-7 מיליון שקל בשנה מה שמשקף תשואה נוכחית של כ-7.4% על ההשקעה. דמי השכירות הממוצעים בנכס עומדים על כ-58 שקל למ"ר ללא דמי ניהול בגמר מלא של שטחי ההשכרה. העסקה כאמור נחתמה אמש, והנכס אמור לעבור לידי הקרן תוך 30 יום. מלם תים, בעלת הנכס, דיווחה על העסקה לבורסה וציינה כי הנכס רשום בספרי החברה על פי שווי של כ-68 מיליון שקל ולהערכת החברה מכירת הבניין צפוייה להניב רוחח לפני מס בשיעור של כ-20 מיליון שקל שיירשמו בדו"חות הרבעון השני. עוד על פי הדיווח, מלם תשכור את השטח מקרן הריט בשנים הקרובות.

כאמור, זה הנכס השני שרוכשת קרן הריט החדשה שהוקמה על ידי שרון שוופי, מנכ"ל חברת גב ים לשעבר, ואיתי מל שכיהן בתפקידי ניהול בחברת איטונג תעשיות ובקבוצת תיא השקעות בעבר. את הנכס הקודם רכשה הקרן באוקטובר 2015 ומדובר בבניין בייעוד לוגיסטיקה, תעשיה ומשרדים ברחוב המלאכה באזור התעשייה של ראש העין. את הנכס רכשה הקרן בעבור כ-76 מיליון שקל, והעסקה שיקפה תשואה שנתית של כ-8%. קרן הריט מניבים היא קרן הריט השלישית בישראל, והצעירה ביותר, כאשר עד כה קמו רק שתי קרנות ריט הפועלות בשוק - ריט 1 וסלע קפיטל. עיקר המשקיעים בקרן הריט מניבים הם גופים מוסדיים. נציין כי מניבים נמצאת בשלב הסופי של הרישום כקרן ריט. עד כה השלימה הקרן גיוס ראשוני בהיקף 267 מיליון שקל מפועלים שוקי הון, מיטב דש, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי, קרן פנסיה גלעד וגופים נוספים.

"מניבים מרחיבה את פורטפוליו הנכסים שלה, בבניין משרדים בירושלים", כך אמרה היום שרון שוופי, יו"ר מניבים, "מדובר בנכס המתאים למדיניות ההשקעה של הקרן. בימים אלו מנהלת מניבים מו"מ לרכישת נכסים נוספים בתחום התעשייה, הלוגיסטיקה והמשרדים, לשם הרחבת פעילות הקרן לקראת רישומה למסחר בעתיד".

שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים, אמר לאחר החתימה על העסקה כי : "בכוונת מלם תים להשתמש בתמורות שיתקבלו ממכירת הנכס להמשך הפיתוח העסקי של הקבוצה, כולל בחינת רכישת פעילויות חדשות". 

את מניבים ייצגו בעסקה עורכי הדין לוי אמיתי, ורד גיטרמן ונתי גלעד ממשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן ושות'. את מלם ייצגו עורכי הדין אמיר עמר, אהרון ברדה ואמנון קולבק ממשרד עמר, רייטר, ז'אן, שוכטוביץ ושות'.