הטיפ היומי: "מניית מומנטום" שנסחרת במכפיל מהזולים ביותר

ברקליס: לאחר שנתיים מאתגרות, עם השקעות משמעותיות בתשתית ולחצים שנובעים משינויי שערי חליפין, ASOS נמצאת היום במעמד שמאפשר לה להתמקד בתמחור ובהגדלת הוצאות השיווק, דבר שיוביל להרחבת בסיס הלקוחות ולצמיחה במכירות

ASOS / צילום: רויטרס
ASOS / צילום: רויטרס

קמעונאית האופנה באינטרנט ASOS נסחרת בבורסה של לונדון (סימול: ASC:LN) בשווי שוק של 3.2 מיליארד פאונד. החברה מפעילה אתרי אינטרנט במספר שפות ומוכרת באמצעותם בגדים ואביזרי אופנה שונים.

לאחר שנתיים מאתגרות, עם השקעות משמעותיות בתשתית ולחצים שנובעים משינויי שערי חליפין, ASOS נמצאת היום במעמד שמאפשר לה להתמקד בתמחור ובהגדלת הוצאות השיווק. זה עשוי להוביל להרחבה של בסיס הלקוחות ולצמיחה במכירות החל משנת 2016, מעבר לתחזית שנמסרה לצמיחה של כ-20%.

התחזית בנוגע לשולי ה-EBIT (רווח בנטרול מס וריבית) - כ-4%, נמוכה יחסית ומייצגת בסיס חזק, לדעתנו, והראות (visibility) כיום משופרת בהשוואה לשנים קודמות. אנו מאמינים ש-ASOS יכולה לחזור לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווח ב-2016, ולהציג צמיחה שנתית ממוצעת של 33% ברווח הנקי למניה בשלוש השנים הקרובות.

מנועי הצמיחה המרכזיים כוללים את השוק בבריטניה והצמיחה בשווקים הבינלאומיים. אנו מעריכים צמיחה שנתית ממוצעת של 18% במכירות בבריטניה בין 2015-2018. להערכתנו, החברה ממשיכה ליהנות מהגידול במודעות למותג ומשירותי המשלוחים הטובים שלה.

במקביל, הצמיחה בשווקים הבינלאומיים נותרה חזקה למרות הרוחות הנגדיות המשמעותיות שנובעות משערי החליפין, שהשפיעו לרעה על השורה התחתונה, בעיקר באוסטרליה ובאירופה. להערכתנו, צפויה הקלה בקושי הזה ב-2016. להערכתנו צפוי שיפור בשולי הרווח הגולמי של ASOS, בזכות שיפור ברווחיות הגולמית של מותגיה ותמהיל גיאוגרפי חיובי של מכירות.

ASOS היא מניית מומנטום; לפיכך, השווי נוטה להשתנות על בסיס סנטימנט המשקיעים בנוגע לצמיחת החברה, ופחות על בסיס הרווח בפועל. אם ASOS תצליח לזכות מחדש באמון המשקיעים, לדוגמה באמצעות הצגת צמיחה של 25% ולא 20%, עשוי להיות אפסייד במניה.

המניה נסחרת במכפיל EV/sales של 1.6, שהוא בין הזולים ביותר בחברות שאנו מסקרים, ולדעתנו מעריך בחסר את הצמיחה במכירות ואת הפוטנציאל של הטווח הארוך. אנו ממליצים על מניית ASOS ב"תשואת יתר" (בעוד שההמלצה שלנו לתחום הקמעונאות האירופי היא "נייטרלי"). מחיר היעד למניה נקבע על 45 פאונד, שמהווה פרמיה של 15.3% על מחיר המניה בלונדון.

■ מחלקת המחקר, ברקליס.