מנכ"ל אינטל לעובדים: הקיצוצים יבואו מפרישה מוקדמת ופיטורים

מוקדם יותר הודיעה אינטל ישראל שתעמוד בכל התחייבויותיה לממשלת ישראל מה שמביא להערכות כי היקף הפיטורים בישראל יהיה נמוך יחסית

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הודיע לעובדי אינטל  כי הפרידה מ-12 אלף עובדים תלווה בתכנית לפרישה מוקדמת ומפיטורים כפויים. החברה תמזג פעילויות ומפעלים ברחבי העולם. רוב הליכי הפיטורים יבואו לידי ביטוי כבר בחודשיים הקרובים וחלק קטן מהמהלך יושלם בשנה הבאה. 

"אלה לא המהלכים שרציתי לעשות ואנחנו ניאלץ להיפרד משותפים לעשייה ולהצלחה של החברה בשנים האחרונות. אנחנו מחויבים לעובדים שלנו ונעשה את המירב כדי שאלה שיישארו יעברו את השינויים בדרך הקלה ככל האפשר" כתב קרזניץ' לעובדים.

אינטל דיווחה הלילה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה שהצביעו על הכנסות של 13.7 מיליארד דולר, רווח תפעולי של 2.6 מיליארד דולר ורווח נקי של 2 מיליארד דולר שהם 42 סנט למניה. החברה חילקה ברבעון החולף דיבידנדים של 1.2 מיליארד דולר וביצעה רכישה חוזרת של מניות בכ-800 מיליון דולר.

עם פרסום הדוחות הודיעה החברה שתיאלץ להיכנס למהלך התייעלות בעיקר בחטיבת ה-PC שלה שסובלת מירידה בביקושים. החברה הודיעה שתפטר 12 אלף עובדים ותסגור חלק מהמפעלים שמייצרים שבבים עבור מחשבי PC. 

 

היום הודיעה אינטל ישראל כי למרות הקיצוצים ברחבי העולם החברה תעמוד בהתחייבויות שנטלה על עצמה מול ממשלת ישראל. יש לציין כי אינטל שהיא המעסיק הפרטי הגדול בישראל ואחראית על 1.5% מהתוצר הישראלי קיבלה במשך השנים מענקים חסרי תקדים מהממשלה כדי להעביר פעילות לישראל. החברה מחזיקה בישראל מספר מרכזים שהגדול שבהם נמצא בקריית גת ונראה שאם החברה תעמוד בהתחייבויותיה לממשלה הרי שהיקף הפיטורים בישראל יהיה נמוך יחסית.