שמואל וולודינגר נפרד מפימי לטובת דרך עצמאית

פרש מתפקידיו כיו"ר הדירקטוריון בשתי חברות תעשייה שבשליטת פימי - תאת טכנולוגיות ותדיר גן ■ "החלטתי שיותר נכון שלא אצטרף לקרן 6 החדשה"

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

בימים האחרונים פרש שמואל וולודינגר (65) מתפקידיו כיו"ר הדירקטוריון בשתי חברות תעשייה ציבוריות הנמצאות בשליטת קרן פימי - תאת טכנולוגיות ותדיר גן. מתברר שהפרישות הן חלק ממהלך פרידה בין וולודינגר, שותף בכיר בקרן פימי בשמונה השנים האחרונות, לבין הקרן המצליחה שבראשות ישי דוידי.

ל"גלובס" נודע כי וולודינגר החליט להמשיך ולפעול בתחום ההשקעות באופן עצמאי. וולודינגר אישר את הידיעה ואמר היום, "הכל בסדר, נפרדנו ברוח טובה. קרן פימי היא קרן מצוינת, ואני ממשיך בדרכי העצמאית".

לאחר שהקרן מכרה את החזקותיה בחלק מהחברות שבהן הייתה לוולודינגר החזקה גם באופן עצמאי, כגון גניגר ורבל, לדבריו "נוצרה סיטואציה שבה אני לא יכול להיות 100% בקרן. החלטתי שיותר נכון שלא אצטרף לקרן החדשה הגדולה (קרן פימי סיימה באחרונה גיוס של קרן שישית, בסך 1.1 מיליארד דולר, ש'ח'ו'), שמחייבת 100% תשומת לב של השותפים".

מה התכנון לעתיד? וולודינגר מספר כי "אני אמשיך כאיש עסקים עצמאי. יש לי פעילות עניפה של השקעות בחברות קטנות ובינוניות. בעבד הייתי פעיל בעיקר במגזר הקיבוצי, ועכשיו אהיה פעיל בחברות בינוניות שנמצאות מתחת לרדאר של הקרנות.

"קרנות פרייבט אקוויטי גייסו סכומים גדולים וחייבות לבצע השקעות גדולות, כך שהן מסתכלות על חברות שיש להן מחזורים של 70-100 מיליון שקל. לעומת זאת, יש לאקונה בחברות עם מחזור של 30-70 מיליון שקל - אין היום גופי השקעה רבים שמסתכלים עליהן, ויש שם פוטנציאל השקעה מעניין".

ההשקעות של וולודינגר יבוצעו באמצעות חברת השקעות פרטית, ולא במסגרת קרן.

השקעות בעיקר בחברות קיבוציות

וולודינגר הקים בשנת 1998 את קאזו השקעות, שהתמקדה בחברות מהמגזר הקיבוצי, ובאמצעותה השקיע בין היתר בחברת תנה, שהייתה בעלת מותג המים תמי 4. ההשקעה בוצעה ב-1998, ובכך הפך וולודינגר למשקיע החיצוני הראשון בחברה, פרט לקיבוץ נתיב הל"ה שהקים אותה. לימים הצטרפה להשקעה גם קרן פימי, ובשנת 2009, כשהחברה נמכרה לשטראוס, וולודינגר רשם אקזיט מוצלח במיוחד כשהשקעה של מיליון דולר הפכה ל-13 מיליון דולר (לפני מס).

בחברות הקיבוציות רבל וגניגר, וולודינגר הוא עדיין מבעלי המניות באופן עצמאי, בעוד שפימי מכרה את החזקתה ברבל בסוף 2015 ובגניגר באמצע 2013.

רבל מקיבוץ רביבים עוסקת בתחום המכלולים מפלסטיק לתעשיית הרכב ונסחרת בשווי של כ-600 מיליון שקל, וגניגר עוסקת בייצור יריעות פוליאתילן ונסחרת בשווי של 261 מיליון שקל. בשתי החברות מכהן וולודינגר כיו"ר הדירקטוריון.

כאמור, לאחרונה פרש וולודינגר מתפקידיו כיו"ר החברות תאת (בה הוחלף על-ידי האלוף במילואים עמוס מלכא) ותדיר גן שבשליטת פימי. עוד קודם לכן פרש וולודינגר גם מתפקיד דירקטור בחברת מגל, שגם היא בפורטפוליו של פימי.

קרן פימי מחזיקה בין היתר בחברות אורמת, המ-לט, גילת, ריבוליס, נייר חדרה ועוד. קרן פימי 6, שיוצאת לדרך לאחר השלמת גיוס הענק לפני כחודשיים, אמורה להמשיך את אותה אסטרטגיה של הקרנות הקודמות של פימי, והתוכנית היא להשקיע כ-250 מיליון דולר כל שנה בארבע-חמש חברות ישראליות.