באמצע החג: שריפות בצפון ובשפלה

6 מטוסי כיבוי פועלים בסיוע כבאים ביער ביריה שבצפון הארץ בעקבות דליקת ענק שפרצה במקום ■ צוותי כיבוי פועלים להשגת שליטה בשריפת חורש טבעי שפרצה סמוך למושב יסודות שבשפלה ■ המשטרה פינתה מטיילים מאזורי ההתלקחות ואף חסמה צירי תנועה

שריפה בכרמל / צילום: בן יוסטר
שריפה בכרמל / צילום: בן יוסטר

שתי שריפות ענק פרצו בצפון הארץ ובשפלה: שישה מטוסי כיבוי הוזנקו היום (ב') ליער ברייה הסמוך לצפת, זאת לאחר שדווח על דליקה שפרצה באזור. במקביל, צוותי כיבוי פועלים בשטח מיוער סמוך לגדרה בכדי להשיג שליטה בשריפה נוספת.

ביער בירייה דווח על שריפת ענק שהתפשטה באזור הסמוך לקבר רבי יונתן בן עוזיאל, וטרם הושגה בה שליטה. עד כה כילתה האש עשרות דונמים של חורש טבעי וקיים חשש לנזק סביבתי נוסף. צוותי כיבוי מתחנות גליל וגולן פועלים באזור בכדי להביא לדעיכת הלהבות ולמנוע התקרבותן ליישוב עמוקה הסמוך.

לא דווח על נפגעים או אזרחים שנלכדו באזור. כוחות משטרה שהוזעקו אף הם למקום, חסמו את צירי התנועה שבין יער בירייה לעמוקה בשני הכיוונים, ופינו את המטיילים מהאזור.

"הצלחנו למנוע את התפשטות הלהבות באמצעות", אמר יאיר אלקיים, מפקד שירותי כבאות גליל-גולן, אך ההדגיש כי עדיין אין שליטה באשר והעריך כי הדבר יתרחש בזמן הקרוב.

במקביל דווח על דליקה אחרת שפרצה ליד כביש 3, סמוך למושב יסודות שבשפלה. במקום דווח על שריפת חורש, וכוחות כיבוי גדולים פועלים במקום בסיוע מסוק בכדי למנוע את התפשטות האש לכיוון בתי המושב. גם במקרה זה פונו מטיילים מהמקום, וכן תנועת הרכבות הנוסעות בשטח הסמוך לדליקה - הופסקה.