"היום המלך של בית החולים זה ראש מחלקת רכש"

אחרי 6 אקזיטים בטכנולוגיה הרפואית (כולל אחד ב-300 מיליון דולר), שתי הנפקות בנאסד"ק וגיוס קרן שלישית ב-150 מיליון דולר, פרופ' אבי לודומירסקי, שותף מנהל בקרן SCP ויטהלייף, חולם עדיין "לבנות פה חברה של מיליארד דולר"

אבי לודומירסקי / צילום: יונתן בלום
אבי לודומירסקי / צילום: יונתן בלום

אפשר היה לצפות שפרופ' אבי לודומירסקי, שותף מנהל בקרן SCP ויטהלייף, יהיה מרוצה. בכל זאת, 6 אקזיטים, שתי חברות מונפקות בנאסד"ק, וקרן שלישית של כ-150 מיליון דולר שזה עתה גייס. אבל לודומירסקי, רופא מיילד בעברו, היה רוצה לידות קלות יותר עבור החברות שלו ועבור כל החברות שבהן נבצר ממנו להשקיע, ובעיקר - יותר אפשרויות בהמשך.

"טעם המשקיעים השתנה", הוא אומר בראיון חג ל-G. "אקזיט קלאסי בתחום שלנו זה 6-7 שנים, והם אומרים 'אנחנו לא מוכנים לחכות ככה'. אז כשמראים להם משהו, שגורם למשותקים ללכת ומשנה לאנשים את החיים מהקצה לקצה, הם מעדיפים במקום זה להשקיע בסייבר או באפליקציה לסמארטפון, כי הכסף מגיע הרבה יותר מהר חזרה".

לודומירסקי בהחלט חי בעוצמה וברגש את ההשקעות שלו. על כל חברה שסגר כואב לו הלב, ואז הוא מזכיר לעצמו ש"אחד הדברים הכי מסוכנים זה להתאהב בחברות שלך". על האקזיט הכי גדול שלו, מדיגייד (MediGuide), 300 מיליון דולר, הוא נשמע יותר מצטער מאשר שמח. "אנחנו לפעמים נמצאים בין הפטיש לסדן. אני מאמין בכל מאודי שאפשר לבנות פה חברה של מיליארד דולר במד-טק. אבל המשקיעים כבר חיכו 6 שנים, וכשבאים ושואלים אותם, אתם מוכנים לחכות 4-5 שנים ולראות חברה של מיליארד דולר, או להביא לכם 300 מיליון עכשיו? הם תמיד אומרים, 300 עכשיו. הם מסתכלים על האקסלים שלהם".