משרד התקשורת דורש מבזק להעניק אותו שירות לכל לקוחותיה

המשרד עורך שימוע לספקיות האינטרנט ולבזק בעקבות הטענה כי בזק מפלה לרעה את לקוחות השוק הסיטונאי, ואילו לקוחות רגילים זוכים לשירות מועדף

משרד התקשורת עורך שימוע לספקיות האינטרנט ולבזק, כשהוא מציב להן דרישה שלא להפלות בין צרכני האינטרנט הביתי - בין מי שהתקשר עם החברה במסגרת עסקאות משולבות, כלומר בשוק הסיטונאי (בשירותי האינטרנט והטלפוניה הביתית), ובין מי שהוא לקוח קמעונאי רגיל.

השימוע בא בעקבות טענת צרכנים כי בזק מפלה לרעה את לקוחות השוק הסיטונאי, לדוגמה כשהיא מעכבת את התחלת השירות במעמד ההתקנה. התוצאה היא שלקוחות רבים מתייאשים וחוזרים לרכוש שירותים מבזק באופן פרטני וזוכים לפיכך לשירות מועדף.

המשרד דורש מבזק להתחייב להעניק את אותו שירות לכל הלקוחות. "בכך תיווצר התאמה בין השווקים הסיטונאיים והקמעונאיים, ותתפתח תחרות המבוססת על מגרש משחקים מאוזן, בו כל נותני השירותים יוכלו להציע שירותים באיכות שלא תיפול מזו של בעל התשתית".

עוד דורש משרד התקשורת שבמקרה שבו הורעו התנאים לצרכנים (למשל בזמני מענה, זמינות טכנאי שירות) - תידרש בזק להציג מדדים שמוכיחים כי הרעת התנאים פגעה בכלל הלקוחות ולא רק בלקוחות השוק הסיטונאי.

רפורמת השוק הסיטונאי נכנסה לתוקף בפברואר 2015, במטרה להעמיק את התחרות בתחום הטלפוניה והאינטרנט הביתי, והיא מחייבת את ספקיות התשתית, כלומר בזק והוט, לאפשר לספקיות האינטרנט (012 סמייל, נטוויז'ן, בזק בינלאומי וכדומה) להציע חבילה משולבת הנשענת על תשתית בזק. עד כה הוט טרם נכנסה לרפורמת השוק הסיטונאי, והיעד של משרד התקשורת הוא שבחודש יולי תפרסם הוט את תעריפיה לשוק הסיטונאי.

על החברות להגיב לשימוע עד ל-24 במאי.