ארה"ב תצמצם את היקף פירעונות האג"ח ל-65 מיליארד ד'

מדובר בסכום נמוך ב-42% מתחזית הפירעונות הקודמת שצפתה פירעון של 112 מיליארד דולר ■ משרד האוצר האמריקאי: הכנסות נמוכות והוצאות גדולות מחייבות לצמצם את היקף הפירעון

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

משרד האוצר האמריקאי פרסם את עדכון לתחזית פירעונות החוב הסחיר שלו. מהנתונים עולה תמונה מדאיגה לפיה הממשל מצמצם את היקף הפירעון ב-42% ומעמיד אותו על 65 מיליארד דולר בלבד, לעומת ההערכה הקודמת צפתה פירעון של 112 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

במשרד האוצר האמריקאי אמרו הערב כי נאלצו לצמצם את היקף פירעונות החוב הסחיר בשל ירידה בהכנסות הממשל הפדרלי בד-בבד עם עלייה בהוצאותיו.

תחזית משרד האוצר האמריקאי מבוססת על הנחת עבודה כי בקופת הממשל יוותרו בתום חודש יוני עודפי מזומנים בהיקף של 350 מיליארד דולר, במקרה שהנחת עבודה זו תתממש הרי שבמהלך הרבעון השלישי של השנה יסתכם היקף הגיוס נטו של הממשל על 155 מיליארד דולר.

בסך-הכול גייס הממשל ברבעון הראשון של השנה 244 מיליארד דולר נטו באמצעות הנפקות אג"ח כשעודפי המזומנים שעמדו לרשותו הסתכמו ב-314 מיליארד דולר.

בתגובה להודעת משרד האוצר האמריקאי שמשמעותה למעשה הגדלת החוב הפדרלי (והיצע האג"ח בשוק), יורדות אגרות החוב הממשלתיות הארוכות והתשואות עליהן עולות ב-3 נקודות ל-1.86%.