מיילן מדווחת: הכנסות מתחת לצפי, הרווח עקף התחזיות בשוק

חברת התרופות רשמה הכנסות של 2.2 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 76 סנט למניה, כ-386 מיליון דולר ■ מרגיעה מלחצים בתחום הגנריקה: "ממשיכים לצפות לשחיקה חד-ספרתית נמוכה עד בינונית במחירים השנה"

הת'ר ברש / צילום: רויטרס
הת'ר ברש / צילום: רויטרס

חברת התרופות מיילן  , שהצטרפה לבורסה בת"א לפני כמה חודשים, פרסמה הבוקר (ג') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון. הדוחות כללו הכנסות שהיו מעט מתחת לתחזיות האנליסטים, של 2.2 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP גבוה מתחזיות האנליסטים, 76 סנט למניה, כ-386 מיליון דולר.

בניגוד למתחרה פריגו שהזהירה בשבוע שעבר מפני לחצים בתמחור בתחום הגנריקה, מיילן מרגיעה והמנכ"לית הת'ר ברש מציינת שלמרות הפוקוס הנרחב בדיון שנוגע לסביבת התמחור, "בהתאם לתחזית ל-2016 ולמיצוב של מיילן כשחקנית מובילה, אנחנו לא רואים כל שינוי בהערכות שלנו בנוגע לתמחור התרופות הגנריות, וממשיכים לצפות לשחיקה חד-ספרתית נמוכה עד בינונית במחירים השנה".

לדברי ברש, "התחלנו את 2016 בצורה מצוינת עם תוצאות חזקות וצמיחה של 19% בהכנסות ושל 9% ברווח הנקי למניה, בנטרול השפעות שערי חליפין. הראינו שוב את החוזק של הפלטפורמה המגוונת והגלובלית של מיילן".

עיקר הפעילות של מיילן מתמקדת בגנריקה, וכ-88% מההכנסות שלה הגיעו מהתחום, כ-1.9 מיליארד דולר - צמיחה של 17.3% בהשוואה לרבעון המקביל. בצפון אמריקה וברזיל המכירות עלו ב-7.6% לכ-920 מיליון דולר ובאירופה נרשמה צמיחה של 44.7% ל-421 מיליון דולר.

בתחום התרופות הייחודיות, המכירות הסתכמו ב-248 מיליון דולר, עלייה של 17.4% ביחס לרבעון המקביל. התרופה המקורית המשמעותית ביותר של מיילן היא EpiPen - זריקה לטיפול באלרגיות חמורות. מיילן נהנית מעיכובים בהשקת הגרסה הגנרית של טבע לתרופה.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם שרשמה החברה ברבעון עומד על 584 מיליון דולר, עלייה מ-505 מיליון דולר ברבעון המקביל. מיילן ייצרה ברבעון הראשון 202 מיליון דולר, לעומת 336 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסוף הרבעון היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר.

נזכיר שמיילן הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת Meda משבדיה בעסקה של מזומן ומניות בהיקף כולל של 10 מיליארד דולר (כולל חוב). לדברי המנכ"לית ברש, "אנו נרגשים מהעסקה עם מדה, שתחזק ותגוון עוד יותר את עסקינו. אנחנו מחויבים להשלמת העסקה".