מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר לרוצח הנער מוחמד אבו-חדיר

יוסף בן-דוד, שהורשע ברצח הנער מוחמד אבו-חדיר, ישלם גם פיצוי של 150 אלף שקל למשפחת הנרצח

מוחמד אבו חדיר / צילום: רויטרס
מוחמד אבו חדיר / צילום: רויטרס

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יעקב צבן, גזר הערב (ג') מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף בן-דוד, שהורשע ברצח הנער מוחמד אבו-חדיר. בנוסף ישלם בן-דוד פיצוי של 150 אלף שקל למשפחת אבו-חדיר.

במהלך הדיון התנצל בן-דוד ואמר: "תמיד קידשתי את צלם האנוש, יש לי עבר פסיכיאטרי, וזה לא היה תחת שליטתי".

מיד לאחר הקראת גזר הדין פרצו בני משפחת אבו-חדיר בצעקות וקראו לגזור על הרוצח עונש מוות. 

בן-דוד הוא הנאשם הבגיר היחיד מבין שלושת הנאשמים ברצח אבו-חדיר. במהלך משפטו טענו עורכי דינו כי הוא אינו כשיר לדין, אולם  שלושת שופטי בית המשפט המחוזי קבעו כי לא רק שבן-דוד ביצע את המעשים, אלא שהוא היה מודע למשמעות שלהם, ולכן כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו. 

מהתביעה נמסר הערב כי "בהמשך לקביעה כי הנאשם אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין, קיבל היום בית המשפט את עמדת התובע, עו"ד אורי קורב, לפיה יש להטיל על הנאשם מאסר עולם וכן עונש נוסף מצטבר בגין עבירות החטיפה וההצתה, לצד פיצוי למשפחות המנוח והילד הנוסף שהנאשם ניסה לחטוף. העונש הנוסף המצטבר הוא בגובה 20 שנות מאסר, מעבר למאסר העולם.

"הנאשם בן-דוד היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של הרצח. בית המשפט דחה את טענות ההגנה ובקשתה לענישה מופחתת בגין טענות שונות לגבי מצבו הנפשי של הנאשם. מדובר במקרה שזיעזע את הציבור בארץ, נוכח אכזריותם הרבה של המעשים.

"יידע כל אדם, מכל דת וגזע, שמבצע מעשים מסוג זה - תהא האידיאולוגיה בשמה הוא מתיימר לפעול אשר תהא - כי מערכת אכיפת החוק תמצה עמו את הדין עד תום".