מחיר למשתכן: 808 אלף ש ' באילת, 617 אלף ש' ברכסים

עוד שני מכרזי מחיר למשתכן שווקו בהצלחה ליזמים וקבלנים באילת וביישוב החרדי רכסים בסמוך לחיפה, הכוללים 366 יחידות דיור ■ עד כה שווקו בהצלחה לקבלנים 8,048 דירות במחיר למשתכן

אתר מחיר למשתכן / צילום מסך
אתר מחיר למשתכן / צילום מסך

עוד שני מכרזי מחיר למשתכן שווקו בהצלחה ליזמים וקבלנים. מדובר במכרזים לבניית דירות מוזלות בעיר אילת וביישוב רכסים הכוללים 366 יחידות דיור סך-הכול.

במסגרת המכרז באילת, בשכונת שחמון הוכרזו זוכים ב-5 מתחמים המאפשרים בניית 184 יחידות דיור בסך-הכול. על-פי תוצאות המכרז, שתי חברות בלבד זכו בכל המתחמים. חברת עמרם אברהם זכתה ב-3 מתחמים המאפשרים בניית 126 יחידות דיור כאשר הציעה 6,930 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) לעומת מחיר המקסימום שעמד על בין 7,000 שקל למ"ר ל-7,238 שקל למ"ר, תלוי במתחם ולא כולל מע"מ.

בשאר המתחמים זכתה שותפות בין מספר חברות שתוכל לבנות 58 יחידות דיור מוזלות. מדובר בחברות נופי מרואן, פרץ ציון וחקוק יעקב. ההצעה הזוכה במקרה הזה עמדה על 6,800 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) במתחם אחד בו מחיר המקסימום עמד על 7,885 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) ועל 6,900 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) במתחם השני בו מחיר המקסימום עמד על 7,885 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ). הפער בין מחיר המקסימום להצעות הזוכות נע בין קרוב לאחוז ועד קרוב ל-16%.

על-פי תוצאות המכרז באילת, מחיר דירה מוזלת לזכאים בשטח 102 מ"ר יעמוד על כ-807.9 אלף שקל, מחיר דירת 122 מ"ר על כ-967 אלף שקל ומחיר דירת 132 מ"ר על כ-1.046 מיליון שקל. נדגיש כי מדובר במחירים הכוללים את שטח הדירה המלא כולל ממ"ד וכולל תוספת החניה, המחסן והמרפסת כמו גם המע"מ. עוד נציין כי המחיר מגלם גם את המענק לו זכאים הזכאים בגובה 40 אלף שקל.

כאמור, מכרז נוסף נסגר ביישוב החרדי רכסים הממוקם בסמוך לחיפה במועצה מקומית בעמק זבולון. מכרז זה כלל 182 יחידות דיור בשני מתחמים שונים. במכרז זה זכו שתי חברות - חברת עמרם אברהם (שזכתה גם במכרז באילת) וחברת שובל מתחמי מגורים. לעומת המכרז שנסגר באילת, ברכסים היו ההצעות הזוכות צמודות מאוד למחיר המקסימום במכרז.

כך, במתחם אחד עמד מחיר המקסימום על 6,550 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) כאשר ההצעה הזוכה עמדה על 6,549 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ). במתחם השני עמד מחיר המקסימום על 6,350 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) כאשר ההצעה הזוכה עמדה על 6,059 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ). הפער בין ההצעות הזוכות למחיר המקסימום עמד על בין 0.01% לכ-4.5%.

על-פי תוצאות המכרז, דירת 80 מ"ר תימכר בעבור החל מ-617 אלף שקל, דירת 100 מ"ר החל מ-759 אלף שקל ודירת 120 מ"ר בהחל מ-900 אלף שקל. נציין כי המחיר כולל מע"מ, חניה מחסן ומרפסת ואף את המענק שיקבלו הזכאים שבמקרה הזה עומד על 60 אלף שקל.

על-פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, המכרזים שנסגרו כעת מעלים את מספר הדירות המוזלות ששווקו בהצלחה לקבלנים ויזמים מאז תחילת שיווק הקרקעות במסגרת התוכנית ל-8,048 דירות בסך-הכול.

 

חשוב לציין, שכמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב.

נכון להיום, רק בשני מיקומים בוצעו כבר הגרלות לזכאים במסגרת מחיר למשתכן - בעפולה ובלוד ועוד הגרלות במסגרת מחיר מטרה בראש העין. נכון להיום פתוחות להרשמה הגרלות למחיר מטרה בראש העין ולמחיר למשתכן בקרית מוצקין. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך 5 שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.