ברקליס: למיילן מנועי צמיחה רבים - יכולה לזנק ב-30% בשנה

בסקירה שפרסם ברקליס נכתב כי המודל העסקי של מיילן איננו תלוי במוצר או באזור גיאוגרפי מסוים, כך שהסיכון שבהשקעה בה בטווח הזמן הקרוב נמוך ■ המלצתו של הבנק נותרה ב"תשואת שוק"

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג

בבנק ברקליס מאמינים בחברת התרופות מיילן  , שהצטרפה לבורסה בתל-אביב לפני מספר חודשים. בסקירה שפרסם הבנק כותבים הכלכלנים כי למיילן יש מודל עסקי מגוון, אשר ביכולתו לספק מנועי צמיחה רבים במהלך השנים הקרובות. נוסף על כך, לדבריהם, המודל העסקי של החברה איננו תלוי במוצר או באזור גיאוגרפי מסוים, כך שהסיכון להשקעה בה בטווח הזמן הקרוב נמוך.

הסקירה של ברקליס באה בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של מיילן. מיילן דיווחה על הכנסות של 2.2 מיליארד דולר, שהיו מעט מתחת לתחזיות האנליסטים. עוד דווח על רווח נקי Non-GAAP גבוה מתחזיות האנליסטים - 76 סנט למניה - כ-386 מיליון דולר.

בברקליס נטען כי הרבעון הראשון של החברה עלה בקנה אחד עם תחזיותיה שלה, וכי ישנה עקביות בין תוצאות הרבעון לבין ציפיות השוק. הבנק חזר על מחיר יעד של 57 דולר למניית מיילן, עם 30% פוטנציאל לאפסייד לעומת מחירה בשוק. כמו כן, המלצתו נותרה "תשואת שוק".

עיקר הפעילות של מיילן מתמקדת בגנריקה, וכ-88% מההכנסות שלה הגיעו מהתחום, כ-1.9 מיליארד דולר - צמיחה של 17.3% בהשוואה לרבעון המקביל. בצפון אמריקה ובברזיל המכירות עלו ב-7.6% לכ-920 מיליון דולר, ובאירופה נרשמה צמיחה של 44.7%, ל-421 מיליון דולר.

מיילן חזרה על התחזיות לרווח למניה ב-2016 והוא צפוי להיות בין 4.85 לבין 5.51 דולר למניה, כשרכישת חברת התרופות השבדית Meda צפויה לתרום, להערכתה, לרווח השנתי. נזכיר שמיילן הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת Meda בעסקה של מזומן ושל מניות בהיקף כולל של 10 מיליארד דולר (כולל חוב). החברה השוודית סגרה אמנם את הרבעון הראשון עם דוחות לא מזהירים, אך מיילן צופה שיפור בתוצאות.