בשל התחזקות הדיגיטל: לוריאל ואדידס במכרזי פרסום חדשים

כל תקציב מוערך ב-6 מיליון שקל ■ יתמודדו: מקאן, TMF, זניט ומדיה קום

נעל של אדידס / צילום: Shutterstock
נעל של אדידס / צילום: Shutterstock

שינויים צפויים במערכי הפרסום והמדיה של החברות הבינלאומיות לוריאל ואדידס. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים יצאה לוריאל במכרז בזק על תקציב הדיגיטל שלה. תקציב הדיגיטל של החברה עומד על כ-6 מיליון שקל, והחברה מנהלת בו-זמנית מכרז דיגיטל קריאייטיב ומכרז דיגיטל מדיה.

חברת לוריאל תומכת פרסומית ב-14 מותגים. בכל הקשור במדיה המסורתית, מערך הפרסום שלה יציב ומונה את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל. המדיה מנוהלת באמצעות יוניברסל מקאן, שזכתה בו שוב ושוב בהתמודדויות מול חברות המדיה של המשרדים האחרים - TNF של גיתם וזניט של פובליסיס.

בתחום הדיגיטל, התנהלה לוריאל באופן אחר והחזיקה ספקים רבים בכל תחום, לרבות התקשרויות אד-הוק של פרויקטים. אך נראה כי בשל השינויים בשוק, החלק היחסי ההולך וגדל של הדיגיטל בעוגת הפרסום, והמורכבות שנדרשת בניהול תקציבים מסוג זה - הבינו בחברה כי כדי לייעל את העבודה יש לתת את הניהול לגורם אחד או שניים. לפי תנאי המכרז, ייתכן שהקריאייטיב והמדיה יתנהלו בשתי קבוצות, אך אפשר גם שאותה קבוצה תחזיק בשני התקציבים.

עוד נודע ל"גלובס" כי על התקציב מתמודדות כמעט כל חברות המדיה הגדולות - יוניברסל מקאן, TMF וזניט. זאת, בנוסף לגורמים מחוץ למערך הפרסום.

כמעט אותן חברות מדיה מוצאות את עצמן בימים אלה במלחמה ראש בראש על תקציב אופנה נוסף: זניט, TMF, מקאן ומדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי מתמודדות על תקציב המדיה של אדידס.

בשל העובדה שיוניברסל מקאן רוכשת את המדיה של המותג נייקי, המתמודד מול אדידס בשוק הספורט, הציבה קבוצת מקאן בחזית ההתמודדות על תקציב אדידס את מקאן ואלי - זאת אף שהיא אינה חברת מדיה, ורכש המדיה שלה בתחומים "מסורתיים" נעשה באמעות יוניברסל מקאן. המהלך מתרחש בנימוק כי לדיגיטל יש חשיבות רבה בבחירת המשרד הזוכה, והוואלי מזוהה מאוד עם תחום זה.

היקף תקציב המדיה של אדידס עומד על כ-5-6 מיליון שקל בשנה והוא מנוהל בשנים האחרונות באמצעות זניט. הפרסום של אדידס בישראל רובו ככולו הוא אדפטציות של קמפיינים בינלאומיים לשוק המקומי, ולכן כל הפעילות הפרסומית עוברת למעשה דרך חברת המדיה.